וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון: הגיס של מורנייה מואשם ברצח רפיק חרירי

ניר יהב

30.6.2011 / 11:58

בית הדין המיוחד הגיש לתביעה בלבנון כתבי אישום נגד ארבעה פעילי חיזבאללה בגין רצח ראש הממשלה לשעבר ב-2005, בהם בכיר הארגון מוסטפא בדר א-דין, גיסו של מפקד המבצעים שחוסל ב-2008

יותר משש שנים אחרי רצח ראש ממשלת לבנון לשעבר, רפיק אל-חרירי - מגיעים כתבי האישום. הבוקר (חמישי) הגיעה משלחת של בית הדין הבינלאומי המיוחד שחקר את הרצח לביירות, כדי למסור את כתבי האישום לידי התובע הכללי של לבנון. לפי דיווחי כלי התקשורת בלבנון, כתבי אישום הוגשו וצווי מעצר הוצאו נגד ארבעה פעילים הקשורים לארגון חיזבאללה.

שמות שניים מהנאשמים כבר פורסמו בתקשורת הלבנונית: סלים עיאש ומוסטפא בדר א-דין. הראשון אינו מוכר, אך השני הוא פעיל בכיר בחיזבאללה וגיסו של עימאד מורנייה, מפקד המבצעים של הארגון שחוסל ב-2008. בשנה האחרונה כבר הופיעו דיווחים לפיהם בדר א-דין הוא החשוד העיקרי ברצח, וכעת ניתן לכך אישור סופי.

רשת הטלוויזיה "מוסתקבל", המזוהה עם מחנה חרירי, דיווחה הבוקר עוד כי חוליית החיסול אחראית גם לחיסולים נוספים בלבנון, ולעוד נסיונות חיסול, בין היתר של שרים לשעבר בממשלה.

ביום שני השבוע דווח בעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי חמישה פעילים בחיזבאללה יועמדו לדין בגין הרצח. זהותם לא נמסרה בדיווח, אך צוין כי הם יוזמנו בתוך ימים לחקירה על ידי בית הדין, וכי זהותם תפורסם "בקרוב מאוד". גורמים רשמיים בלבנון סירבו להגיב על הידיעה.

זירת פיצוץ מכוניתו של ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק אל חרירי, 14 בפברואר 2005. רויטרס
זירת פיצוץ מכונית התופת בביירות, 14 בפברואר 2005/רויטרס

במהלך שנות פעילותו של בית הדין המיוחד, נפוצו בתקשורת אינספור דיווחים לגבי מסקנות החקירה והאנשים שיואשמו בסופו של דבר ברצח מפברואר 2005, באמצעות פיצוץ מכונית ממולכדת בביירות. בינואר האחרון כבר הגיש תובע בית הדין, דניאל בלאמר, את מסקנותיו לשופט-חוקר דניאל פראנסין, אך נמסר כי "תוכן המסקנות יישאר חשאי". על רקע הכוונה לפרסם את הדו"ח, התפטרו אז שרי חיזבאללה והפילו את ממשלת לבנון - במהלך שנתפס על ידי רבים כהודאה ברצח.

בין הדיווחים השונים, נטען בין היתר כי גם אירן תואשם ברצח אל-חרירי. לפי דיווח אחר, באו"ם סבורים כי מאחורי הרצח עומדות בכלל כנופיות פשע. בין שלל הדיווחים, בלט במיוחד תחקיר של רשת הטלוויזיה הקנדית CBC, שפורסם באוקטובר האחרון והציג שורה של ראיות המוכיחות כי מאחורי הרצח עמד חיזבאללה.

הפוליטיקה הלבנונית - כותרות מהתקופה האחרונה:
ממשלה בלבנון בהובלת חיזבאללה: "למען המולדת"
רבבות הפגינו בביירות: "לפרק חיזבאללה מנשקו"
ניצחון לחיזבאללה: מועמדו בראש ממשלת לבנון
דיווח: חיזבאללה תרגל השתלטות צבאית על ביירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully