וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "זקן האישה החזקה במדינה? הגזמה"

גלעד גרוסמן

30.6.2011 / 11:57

ראש הממשלה לשעבר העיד במשפטו כי אמנם ראש לשכתו, שולה זקן, הייתה בעלת כוח רב ומעורבת בנושאים רבים, אך כי בסופו של יום המילה האחרונה הייתה שלו: "ברור שאני הייתי הבוס"

"אמרו בעיתונות על שולה זקן שהיא 'האישה החזקה במדינה'. כדרכה של התקשורת, זו הגזמה ניכרת", כך אמר היום (חמישי) ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בעדותו בבית המשפט, והוסיף כי "היא לא הייתה האישה החזקה במדינה ולא אשת הברזל גם לא כשהייתי ראש הממשלה, אבל היא גם לא הייתה מזכירונת שמסתובבת דרך אגב".

אולמרט נשאל על ידי פרקליטה של זקן, עו"ד מיכה פטמן, על הקשר ביניהם. הוא סיפר שהכיר את זקן באמצע שנות ה-70', וכאשר פתח משרד עורכי דין יחד עם אורי מסר, הם ביקשו ממנה שתהיה המזכירה הראשית שלהם. כשמונה לשר ב-1988 הציע לה אולמרט להיות מנהלת לשכתו, והיא המשיכה אתו לאורך כל תפקידיו הציבוריים.

כאשר התמודד לראשות עיריית ירושלים, סיפר אולמרט, כי זקן היתה יד ימינו. "היו הרבה נסיעות שלי לחו"ל כחלק מהמאמץ לגיוס הכספים, והיא לא פעם היתה צינור הקשר היחידי בצומת שדרכה עברו כל הדברים", העיד. "כשנבחרתי לראשות העיר היא היתה ראש הלשכה. התואר שלה היה יועצת בכירה, אבל התואר הזה לא היה תפקיד בעל הגדרה מדויקת, אלא ביטוי לבכירות שלה בלשכה. היא הייתה המוציאה והמביאה, הכל זרם דרכה אליי, וממני דרכה אל הגורמים השונים שעבדו אתי בעירייה. היא היתה הצומת שדרכה זרמו כל הדברים, מי שרצה לראות אותי או להיפגש איתי - הכל היה זורם לשולה".

התפתחויות אחרונות במשפט אולמרט:
אולמרט תקף את לדור: "פועלים נגדי באובססיביות"
אולמרט התגונן: "לא החזקתי אצל מסר קופה סודית"
אולמרט: קיבלתי 140 אלף ש"ח מטלנסקי - ובאישור

"הייתה חותמת בשמי"

עו"ד פטמן שאל אם לאורך השנים נשמרה ההיררכיה ביניהם. "אתה לא שואל ברצינות אם היא הפכה להיות הבוס שלי?", השיב אולמרט. "ברור שאני הייתי הבוס. כשהיה לה מה להגיד היא היתה אומרת את זה, והיא לא הייתה מהססת להסתייג מדברים מסוימים, אבל נשמרה בסופו של דבר ההיררכיה. היא מעולם לא גרמה לי לפקפק באמון שנתתי לה. אני לא חושב שהייתה פעם שהיא סירבה לבצע הוראות שלי". אולמרט הוסיף כי היו מקרים שהעיר לזקן על התנהלותה. "היא ידעה את זה, גם אם לא תמיד אהבה את זה".

אולמרט נשאל עוד גם על כך שהעיד שזקן חתמה על צ'קים עבורו. "היא חתמה על צ'קים, היא הייתה בקשר עם הבנק. אם הבנק היה אומר שהאובר שלו גדל וצריך לקחת הלוואה, היא הייתה אומרת 'אני חותמת על זה', או שהייתה נותנת לי לחתום. היא מכירה, יודעת, מטפלת ועושה".

בשלב זה העיר השופט יעקב צבן, שאולמרט אמר במשטרה שזקן הייתה חותמת בשמו. "אולי זה היה הגזמה שברוב המקרים היא היתה חותמת בשמי, היא ידעה לכתוב את החתימה שלי, ובאישורי הכללי היא היתה חותמת", השיב אולמרט. "אם היא הייתה צריכה לשלם למוסך 1,500 שקל היא לא באה אלי. ההנחה היתה שהיא חותמת על הצ'ק למוסך וזה בסדר. היא לא רצה אליי על כל 500 שקל שהיא חתמה עליהם. זה היה בהסכמתי".

כאשר נשאל האם ידוע לו על כך שמסר דיווח לזקן על 350 אלף שקל שהוחזקו בכספת במשרדו של מסר, השיב אולמרט: "שלא ישתמע שאני יודע אם מסר דיווח לשולה או לא דיווח לה על ה-350 אלף דולר בחשבון הנאמנות של טלנסקי. אני לא רוצה שישתמע בכלל שזה הוזכר ולא התייחסתי. על זה לא ידעתי. הקשר של שולה עם מסר היה חם והדוק. אם מסר אומר שכספים שהיא סייעה בגיוסם העבירה אליו, אז העבירה אליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully