וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב מלמד: "מעצר הרב ליאור - דיבה אנטישמית"

מוטי לוי

30.6.2011 / 9:00

אחד מבכירי הזרם החרדי-לאומי פרסם היום טור בו הוא גינה את "הפרקליטות, שנשלטת על ידי השמאל הקיצוני, שהחליטה לרדוף רבנים". עוד מבהיר מלמד: "צו התורה מעל לכל חוק"

"הפרקליטות, שנשלטת על ידי אישים מהשמאל הקיצוני, החליטה לרדוף רבנים, להכפיש את שמם ברבים ולהציגם כפושעים ומסיתים, מתוך תקווה שעל ידי כך יצליחו לעצור את השפעתם" - כך כותב הרב אליעזר מלמד, ממנהיגי הזרם החרדי-לאומי בציונות הדתית, על זימונו לחקירה של הרב דב ליאור, אותה הוא מכנה "עלילת דם". דבריו של הרב מלמד מתפרסמים הבוקר (חמישי) במסגרת טורו השבועי הפופולרי בעיתון הימין "בשבע".

חקירת הרב ליאור - כותרות אחרונות:
וינשטיין: ”המתקפה על שי ניצן - מקוממת ומשולחת רסן”
דנינו על מעצר הרב ליאור: נמצה חקירה עם כל חשוד
ליאור: ”לא רואה בדבריי עבירה, ולכן לא שיתפתי פעולה”

הרב אליעזר מלמד, המכהן כראש ישיבת הר ברכה וכרב היישוב, עלה לכותרות לפני כשנה וחצי כאשר עודד את תלמידיו לסרב פקודה במקרה של פעילות צבאית הקשורה לפינוי מאחזים. בעקבות דבריו של מלמד הוצאה ישיבתו מההסדר על ידי שר הביטחון, אהוד ברק. טורו עוסק במענה לשאלת הסירוב של הרבנים המסכימים לספר "תורת המלך" להתייצב לחקירת משטרה, וזאת לאור העובדה שבישראל נעצרו ונחקרו שרים, נשיאים וראשי ממשלות. בתשובתו מונה מלמד שלוש סיבות שונות להימנעות הרבנים להתייצב לחקירה, בהן האפליה, כהגדרתו, של הפרקליטות בין רבנים לאנשי שמאל. "ישנה מחלקה מיוחדת בפרקליטות שתפקידה לרדוף יהודים מהימין על התבטאויות קלות (...) כאשר על הכוונת מציבים את הרבנים", טוען הרב בטורו.

"צו התורה מעל החוק"

סיבה נוספת אותה מציין מלמד היא עליונותה של התורה על פני החוק, לדידו. לדברי הרב, "אישי השמאל, כולל ציפי לבני, יו"ר 'קדימה', תובעים מהפרקליטות והמשטרה להביא את הרבנים בכוח לחקירה, כדי להבהיר, שהחוק עומד מעל לתורה. ומאחר שכך, אנחנו מוכרחים להבהיר שצו התורה הוא מעל לכל החוקים".

בטורו מעביר הרב מלמד ביקורת מרומזת גם על המשנה לפרקליט המדינה, שי ניצן. "אדם הסבור שהחוק שחוקקו אנשים עומד מעל המצפון, הוא אדם מסוכן ביותר. הוא ישתף פעולה עם כל הדיקטטורות. הוא יהיה מוכן להלשין על אביו ואמו, והוא יהיה מוכן לבזות את התורה שכל הסבים והסבתות שלו מסרו את נפשם עליה. הוא ילמד במוסדות דתיים ואח"כ בשם החוק ירדוף רבנים", כותב הרב ברמזו לרקע הדתי ממנו מגיע ניצן.

לצד הביקורת על הפרקליטות, תוקף מלמד גם את המשטרה ואת השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', המשמשים לדבריו כ"כלי בידי מערכת המשפט הנשלטת בידי השמאל". הרב הוסיף כי "כולם מכירים את אוזלת ידה של המשטרה. אזורים שלימים סובלים מאלימות, גניבות והטרדות, והמשטרה נמצאת באוזלת יד מוחלטת (...) אילו היה לנו שר משטרה הגון, הוא היה מפנה את המשטרה למקומות הנכונים".

באשר לספר "תורת המלך" העומד במוקד הסערה, טוען מלמד כי עמדת החוק הבינלאומי המנוסח באמנת ז'נבה ביחס לחוקי מלחמה, אינה רחוקה מהעמדה המובעת בספר, אותו הוא מכנה "ספר עיוני בסגנון למדני". את טורו מסיים הרב בהסבר להפגנות הסערות שליוו את מעצרו של הרב ליאור. "צריכים עצבים של ברזל כדי שלא להתפוצץ מכעס על הדיבה האנטישמית הזו. הרי כל העולם שומע את מה שהם אומרים עלינו, איך שהם מתירים את דמנו. לכן הציבור כל כך מתקומם ומתרגז (...) כשמתחילים לחשוב ולהיזכר בעוולות הנוראות של הפרקליטות ובתי המשפט, הכעס גובר ומטריף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully