וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפורמת האוטובוסים: גם המסבירים לא יודעים להסביר

בעוד יומיים בלבד תיכנס לתוקפה הרפורמה בתחבורה הציבורית באזור גוש דן, הכוללת ביטול קווים ושינויים בקווים קיימים. התושבים נראים מבולבלים וגם דיילי ההסברה לא מספקים מענה ראוי

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: אמיר קוטיגרו, קריינות: אביב אברמוביץ')

ביום שישי הקרוב תיכנס לתוקפה הרפורמה החדשה בתחבורה הציבורית בגוש דן, ובניסיון להסביר לציבור הרחב את עיקריה, הוצבו היום (רביעי) דיילי הסברה במקומות רבים ברחבי תל אביב. את עמדות ההסברה מאיישים לרוב תלמידי תיכון צעירים שעברו הדרכה קצרה בלבד, ולא מצליחים בעצמם לספק לתושבים את התשובות לשאלותיהם הבוערות.

הרפורמה יצרה בלבול רב בקרב תושבי תל אביב והדיילים סיפרו שנתקלו בתושבים רבים שהוציאו עליהם את זעמם.

עוד על הרפורמה בתחבורה הציבורית:
מיום ו': הרפורמה בתחבורה הציבורית יוצאת לדרך
לאתר הארגון מחדש של התחבורה הציבורית בגוש דן
נוסעים על הרפורמה בקווים: "היה בסדר, למה לשנות?"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפת קווי התחבורה הציבורית החדשה במרכז תל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

שלי כהן, תושבת חולון, שהגיעה לאחת מעמדות המידע מוקדם יותר היום, סיפרה על המצב הבעייתי שנוצר בהן ואמרה כי "אני לא חושבת שהם כל כך יודעים לתת הסברים. זה לא ממש התפקיד שלהם, הם רק מחלקים את החוברת, ומנסים באיזה שהוא מקום להסביר, אבל זה ממש לא מספק".

ביקורת נוספת הנשמעת בקרב התושבים היא בעניין הפיזור המאוחר מידי של עמדות ההסברה, היות והשינויים נכנסים לתוקף כבר ביום שישי הקרוב, והדבר לא מאפשר די התארגנות ולמידה של השינויים שנראים למרבית התושבים כמסובכים. אמיר יחיאל, תושב תל אביב, מצפה לראות מה יקרה ביום שישי הקרוב ואמר היום כי "לפי כל התכניות זה נראה די מסובך, נראה לי שיהיה בלאגן גדול".

עיקר הרפורמה הוא בביטול קווים ושינויים בקווים קיימים, אך יהיו גם שינויים בתעריפי הנסיעה ובדרכי התשלום, וכן יהיו שינויים במספר צירי תנועה בתל אביב. העיקרון המנחה שעמד בפני מתכנני הרפורמה היה הפחתת קווים, ומנגד, תדירות גבוהה לקווים הנותרים. כמו כן, הוגדרו שתי "רמות שירות": קווים ראשיים, שתדירותם גבוהה ומאפשרים שירות בצירים מרכזיים, וכן קווי שירות מקומיים, המשרתים שכונות מגורים ומקשרים אותם לקווים המרכזיים. במלים אחרות, מתכנני הרפורמה מתכננים שהנוסע יחכה פחות בתחנות השונות – אבל ייאלץ "להחליף" יותר אוטובוסים כדי להגיע ליעדו.

השינויים המרכזיים בקווים

חלק מהשינויים ביד אליהו, שכונת התקווה, כפר שלם והסביבה:
•מקום קו 16 יפעל קו 204. הוא ימשיך לבן יהודה ולמסוף רידינג.
•במקום קו 15 יפעל קו 16. הוא ייסע כמו 15, אבל יתחיל במסוף כרמלית וייכנס גם לנווה צה"ל.
•קו 9 ייסע בדרך משה דיין עד הסוף, יעבור בתחנת רכבת השלום, ברחוב קפלן ובשד' בן גוריון.
•במקום קו 9, קו 239 יגיע ממסוף הטייסים (במסלול קו 9) לרחובות יצחק שדה וקרליבך.
•קווים 239 ,139 ,39 יעברו במשה דיין ויצחק שדה, וימשיכו בקרליבך ובדיזנגוף עד מסוף רידינג.

חלק מהשינויים ברמת החי"ל, נווה דן, צהלה, נאות אפקה, הדר יוסף, נווה שרת, עתידים:
קווים 211 ,210 ,28 ,21 ,20 יבוטלו. במקומם יופעלו קווים 289 ,189 ,89 בתדירות גבוהה יותר, אך ייסעו בעיקר על רחובות ראשיים ולא ייכנסו לתוך השכונות וימשיכו לאבן גבירול, קרליבך, שד' הר ציון, פנחס לבון, ומשם לחולון.

חלק מהשינויים ברמת אביב, אוניברסיטת ת"א, אזורי חן, קרית חינוך, אפקה ונווה אביבים:
קווים 29 ,86 ,74 ,45 ,27 יבוטלו, ובמקומם יופעלו קווים חדשים לתל אביב ולחולון:
•מסלול קו 171: אזורי חן - קק"ל - חיים לבנון - איינשטיין - ברודצקי - ממשיך לרכבת מרכז , עזריאלי, רכבת ההגנה וחולון במסלול הדומה ל-173.
•מסלול קו 271: קלצ'קין - קלאוזנר - ג'ורג' וייז - ממשיך לרכבת מרכז, עזריאלי וחולון במסלול 74 א'.
•מסלול קו 71: קרית חינוך - שד' לוי אשכול - ממשיך לרכבת מרכז, עזריאלי וחולון במסלול הדומה ל-73.
•מסלול קו 126: אזורי חן - רמת אביב ג' - חיים לבנון - איינשטיין - רדינג - ממשיך ליהודה המכבי , אבן גבירול, קרליבך, שד' הר ציון ולחולון.
•קו 33 החדש יגיע לרמת גן . הוא יתחיל במסוף רידינג , יעבור בנמיר , איינשטיין, חיים לבנון, קק"ל, שלונסקי, פנחס רוזן וימשיך לקניון איילון, רחוב הרא"ה, רמת חן ואיצטדיון וינטר.
•קו 13 יהפוך לקו מקומי ולא יגיע למרכז ת"א. הוא יתחיל בקרית חינוך, ייכנס לרמת אביב ג', נווה אביבים ורמת אביב (ברודצקי) ויסיים בתחנת רכבת אוניברסיטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully