וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה החלה בהליכים לגירוש השייח' ראאד סלאח

ניר יהב

29.6.2011 / 14:20

שרת הפנים הבריטית אמרה כי נעשות הכנות לסילוקו של מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, שנכנס למדינה למרות האיסור שהוטל עליו. ח"כים ערבים פנו לבריטניה: "שחררו אותו מיד"

בבריטניה נערכים לגירושו מהמדינה של מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, השייח' ראאד סלאח, שנעצר הלילה בלונדון. שרת ביטחון הפנים הבריטית, תרזה מיי, התייחסה היום (רביעי) לנושא, ואמרה כי "אני יכולה לאשר שהוא הצליח להיכנס לבריטניה למרות האיסור. הוא עצור כעת על ידי משטרת הגבולות, ונעשות הכנות לקראת גירושו".

מיי הוסיפה גם כי "נפתחה חקירה בניסיון להבין כיצד הוא הצליח להיכנס" - זאת לאחר שבאופוזיציה וגם בכמה מכלי התקשורת הבריטיים מתחו היום ביקורת חריפה על מחדל הרשויות שאיפשר את כניסתו למדינה מלכתחילה, למרות שהיה מנוע כניסה אליה. כך למשל, תחת הכותרת "בדיחה ושמה 'בריטניה הבטוחה'", נכתב ב"דיילי מייל" כי "חוסר האונים של בריטניה בכל הקשור לשליטה בזהותם של האנשים הנכנסים לשטחה נחשף בצורה מהדהדת".

בתוך כך, חברי הכנסת אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) וחנא סוויד (חד"ש) נועדו היום (רביעי) עם תת שר החוץ הבריטי, אליסטר בירט, ודרשו ממנו לפעול לשחרורו המיידי של סלאח. לדבריהם, "המעצר הוא צעד בלתי דמוקרטי בעליל".

בירט השיב כי מדובר בהחלטת משרד הפנים הבריטי, שמנע בעבר כניסה גם מהכומר טרי ג'ונס, שאיים לשרוף את הקוראן. "אעביר את בקשתכם לממשלתי ואבדוק את המצב כשאחזור ללונדון". שני הח"כים הסבירו לבירט על מצבם של האזרחים הערבים ועל החקיקה הגזענית נגדם. בירט השיב כי "אנחנו מודעים לחקיקה נגד המיעוט הערבי, ממשלתי מתנגדת לה והיא מעוררת דאגה".

עוד בנושא:
השייח’ ראאד סלאח נעצר בלונדון

"הרדיפה הפוליטית הישראלית הגיעה עד לונדון"

ח"כ טלב א-סנע החליט להחרים את הפגישה. הוא אמר כי החלטה זו היא מחאה על צביעות אנגליה המהווה כלי שרת בידי ממשלת ישראל. "אנגליה תומכת באופן שיטתי בעוולות ממשלת ישראל ומסייעת בהנצחת מדיניות הכיבוש. בזמן שהיא יוזמת חקיקה לביטול מעצרם של ישראלים בגין מעורבות בפשעי מלחמה או פשעים נגד האנושות נגד הפלסטינים, היא עוצרת את סלאח שכל פועלו הוא בדרכי שלום ורחוק מכל סוג של אלימות", אמר א-סנע.

ח"כ חנין זועבי (בל"ד) פנתה במכתב לשגריר בריטניה בישראל, בו הזהירה אותו משיתוף הפעולה של בריטניה עם מדיניות הרדיפה הפוליטית של ישראל נגד המנהיגות הערבית. "על השלטונות בבריטניה לדעת כי הכניעה העיוורת לאג'נדה הישראלית וללחצי הלובי הציוני מהווה סכנה לחיי הפלסטינים ולזכותם למאבק צודק", כתבה.

יו"ר בל"ד, ח"כ ג'מאל זחאלקה, פנה גם הוא הבוקר לשגריר הבריטי בדרישה לשחרר את סלאח ממעצר, וקרא לבריטניה "לא ליפול בפח הישראלי". "הרדיפה הפוליטית הישראלית הגיעה עד לונדון והבריטים משתפים פעולה עם הדיכוי הישראלי", אמר, "המעצר הוא פגיעה בציבור הערבי בישראל ששייח' ראיד סלאח הוא אחד ממנהיגיו. מדובר באישיות פוליטית ודתית, ואין עילה מוצדקת למעצר. במקום שבריטניה תתמוך בזכויות האזרחים הערבים בישראל היא משתפת פעולה בפגיעה בהן".

עוד על השייח' ראאד סלאח:
עתירה: אפשרו לשייח’ סלאח לנאום באוניברסיטת ת”א
ביהמ”ש אסר על השייח’ סלאח להגיע לאוניברסיטת חיפה
אחרי הפלסטינים: התנועה האיסלמית בישראל מתאחדת

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully