וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של הרב עובדיה יוסף צפוי להיעצר בחשד להסתה

מוטי לוי

29.6.2011 / 10:09

תלמידיו של הרב יעקב יוסף טוענים כי מפקד היאבח"ל הציע לו להתייצב בלשכתו, על מנת להיחקר בגין תמיכתו בספר "תורת המלך". "כשאנשי שמאל עושים שימוש בחופש הביטוי לא עוצרים אותם"

הסערה הבאה? יומיים לאחר מעצרו של הרב דב ליאור שנחשד בהסתה בעקבות תמיכתו בספר "תורת המלך", צפויה המשטרה לעצור היום (רביעי) לחקירה את הרב יעקב יוסף, בגין תמיכה זהה. הרב יוסף, שהינו בנו של מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, אמר לאחר מעצרו של הרב ליאור כי "בושה וחרפה שהקימו מחלקה לתפקידים מיוחדים, שכל תפקידה לרדוף את ציבור נאמני ארץ ישראל, תוך שתיקה מוחלטת להתבטאויות וקריאות לרצח ואלימות מצדם של פרופסורים ודוקטורים מהשמאל".

תלמידיו של הרב יעקב יוסף טענו הבוקר כי מפקד היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל), תת-ניצב חיים איפרגן, התקשר לרב יוסף והציע לו להגיע למטה הארצי בירושלים, שממוקם במרחק של כעשר דקות נסיעה מביתו. התלמידים אף טוענים כי מפקד היאחב"ל הבטיח לרב יוסף כי יחקור אותו באופן אישי. קצינים נוספים במחוז ירושלים ניסו אף הם לפשר בנושא, אולם הרב מסרב להיחקר בכל תוקף.

הרב יוסף אמר לתלמידיו כי במידה שייעצר, עליהם לצאת למחות בצורה בלתי אלימה. בנו של הרב, יונתן, אמר לוואלה! חדשות כי "זהו מאבק עקרוני על שוויון בפני החוק. לא מדובר על הלכה בפני החוק אלא על שוויון בפני החוק. כאשר אנשי שמאל עושים שימוש בחופש הביטוי לא עוצרים אותם".

לפני כארבעה חודשים הציע הרב יעקב יוסף להעניק פרס ישראל למחבר הספר "תורת המלך", הרב יצחק שפירא. הרב יוסף אמר אז כי כל הספר בנוי על פרק בספרו של אביו, הרב עובדיה יוסף, לפיו "כל גוי שאינו מקיים שבע מצוות בני נוח, אין לו זכות קיום". הרב יעקב יוסף הוסיף אז כי מאחר שאביו קיבל על ספריו את פרס ישראל, גם שפירא צריך לקבל את הפרס. הדברים נאמרו אז במהלך שיעור משותף שקיים הרב יוסף עם הרב דב ליאור, כאות תמיכה והזדהות עמו, בשכונת הבוכרים בירושלים.

עוד בנושא:

נתניהו על מעצר הרב ליאור: "החוק חל על כולם"
מאז מעצר הרב ליאור: מכירות "תורת המלך" עלו
בנו של הרב עובדיה: פרס ישראל למחבר "תורת המלך"

לפניות לכתב: moti.levi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully