וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים תוספת: "שכר חברי הכנסת אינו מספק"

צבי זרחיה

29.6.2011 / 8:52

יו"ר צוות הח"כים לבדיקת תנאי עבודתם של המחוקקים, ח"כ מאיר שיטרית טוען כי יש לבחון העלאת שכר הח"כים. כיום עומד שכר הח"כים על 37 אלף שקלים ברוטו - פחות משל ראש עיר גדולה

"שכרם של חברי הכנסת נמוך לעומת עובדי מדינה בכירים, והוא טעון בדיקה יסודית" - כך אמר ל-TheMarker ח"כ מאיר שטרית (קדימה), המשמש יו"ר צוות הח"כים לבדיקת תנאי עבודתם של המחוקקים. הבוקר יחל הצוות בעבודתו והמלצותיו יוגשו לאישור ועדת הכנסת.

שכרו של ח"כ ברוטו מגיע כיום ל-37,200 שקל והשכר נטו מגיע לכ-19 אלף שקל. ח"כ נהנה מרכב מנהלים צמוד וממימון הדלק על חשבון הכנסת. שכרם של הח"כים צמוד לשכר הממוצע במשק ומתעדכן אחת לשנה במשכורת ינואר.

שטרית אמר שעל ועדת הכנסת לבחון את שכרם של חברי הכנסת ולהצמידו לשכר בשירות הציבורי. באחרונה הציעו ח"כים כי שכרם יושווה לזה של שופטים מחוזיים - כ-45 אלף שקל.

שטרית הודיע שלמרות פניות שקיבל מחברי כנסת, הצוות בראשותו לא יטפל בשכרם של חברי הכנסת אלא רק בתנאי השכר שלהם, "בגלל התגובה הלא הגיונית ולא פרופורציונלית הצפויה". עם זאת, הוא ממליץ לוועדת הכנסת לבדוק את שכר הח"כים.

שטרית, שמכהן בכנסת מאז 1981, אמר כי שכרם החודשי של הח"כים נמוך מזה של ראשי העיריות בערים הגדולות ירושלים, תל אביב, חיפה ובאר שבע, המגיע ל-40,519 שקל. שכרו של ח"כ נמוך גם משכרם של ראשי עיריות שלהן יותר מ-100 אלף תושבים המגיע ל-39,403 שקל בחודש. עוד הוא אמר כי ראשי עמותות גדולות בישראל משתכרים יותר מהח"כים.

ועדת הכנסת היא הפוסק האחרון בשכרם ובתנאיהם של חברי הכנסת. בכנסת פועלת ועדה ציבורית לקביעת תנאיהם של הח"כים בראשות פרופ' ראובן גרונאו, אבל ועדת הכנסת מוסמכת לאשר או לא לאשר את המלצותיה של הוועדה הציבורית ולקבוע בעצמה את שכרם ותנאיהם של הח"כים. שטרית אמר שהצוות שבראשו הוא עומד יבחן את בקשות הח"כים לשפר את תנאי עבודתם.

כל ח"כ זכאי לשני עוזרים, לרוב אחד מהם משמש גם נהג, והח"כים נהנים גם מלשכה בכנסת ומתקציב שנתי של 68 אלף שקל לשכירת לשכה חיצונית. שטרית סבור כי "במצב הנוכחי, תנאי העבודה של חברי כנסת אינם נותנים תשובה מספקת לח"כ כדי למלא את עבודתו נאמנה. צריך להגדיל את הסיוע המקצועי הניתן לחברי הכנסת כדי לאפשר להם להתמודד עם המידע שמוגש לכנסת על ידי משרדי הממשלה. אם לח"כים היה צוות הכולל כלכלנים ואנשי מקצוע בנוסף לקיים, אזי הממשלה לא היתה יכולה למרוח את הח"כים", אמר.

מסקנתו של שטרית היא ש"בנסיבות שקיימות במשק לנוכח התפתחות התקשורת והאינטרנט, ולנוכח הצורך של הח"כים להיות בקשר עם הציבור בתקופות הפריימריס, יש לספק יותר כלים מקצועיים לחברי הכנסת". הוא הדגיש ש"אני לא בא לצוות בראשותי עם ראש נעול, אלא מוכן לנהל דיון פתוח ולשמוע מגוון דעות במטרה לשפר את עבודתם של הח"כים".

זאת ועוד, שטרית סבור שבאמצעות הצוות הקיים מתקשים הח"כים לבדוק את הנתונים שנמסרים להם על ידי הלוביסטים של החברות במשק. "הלוביסטים מייצגים אינטרס כלכלי של הלקוחות שלהם ולא את האינטרס הציבורי. אם לרשות הח"כ היה עומד צוות מקצועי - הוא לא היה צריך להיפגש בכלל עם לוביסטים אלא לשלוח אותם לעוזרים שלו כדי שיבדקו את הנתונים שמציגים הלוביסטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully