וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השייח' ראאד סלאח נעצר בלונדון

ניר יהב

29.6.2011 / 7:23

רשת אל ג'זירה מדווחת כי מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית נעצר. ככל הנראה, סיבת המעצר היא כניסתו לבריטניה, למרות ששרת הפנים המקומית אסרה זאת. סלאח נעצר בעבר גם בישראל

מסתבך לא רק בישראל: מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, השייח' ראאד סלאח נעצר הלילה בלונדון בעקבות צו מעצר שהוצא נגדו – כך מדווחת היום (רביעי) רשת אל ג'זירה. ככל הנראה, סיבת המעצר היא כניסתו לבריטניה, למרות ששרת הפנים המקומית, תרזה מיי, אסרה על כניסתו למדינה, לאחר שהוגד כ"אדם בעל נטיות אנטישמיות מובהקות". למרות האיסור סלאח נחת במל התעופה הית'רו. סלאח היה אמור להשתתף באירועי "יום פלסטין" בלונדון גם בשנה שעברה, אלא שהוא נעצר על ידי ישראל טרם נסיעתו לבריטניה.

אמש הרצה סלאח בפני קהל של מאות בלסטר, באירוע שאורגן על ידי קיצוניים איסלמים, והיום הוא אף אמור היה לנאום בפרלמנט הבריטי, לאחר שהוזמן למקום על ידי חברי פרלמנט מהאגף השמאלי של מפלגת הלייבור: ג'רמי קורבין, ריצ'רד ברדן ויסמין קוריישי.

"נראה כי גורמים התומכים בישראל ובמוסדות ציוניים חששו מאותה הרצאה והצליחו להביא לכך שתוצא החלטה לעצרו ולגרשו מלונדון", אמר העיתונאי הפלסטיני עדנאן חמידאן, הנמצא בלונדון. "הוא נעצר בצורה לא אנושית על ידי המשטרה הבריטית - באמצע הלילה הוא נכבל באזיקים והובל לכלא".

לדברי העיתונאי הפלסטיני הנמצא בלונדון, המשטרה הבריטית הבהירה כי בידיה צו מעצר והחלטה לגרש את השייח' סלאח מבריטניה.

חברי פרלמנט מהמפלגה השמרנית זעמו על התקרית. אחד מהם, דאגלס קרסוול, אף אמר: "האמת הפתטית היא שאין לנו שליטה על הגבולות שלנו, והמקרה הזה מוכיח בבירור שאנו לא מסוגלים לשלוט על מי שנכנס לתחום מדינתנו.

רק במהלך חודש אפריל האחרון נעצר השייח' סלאח בחשד לתקיפת שוטרים ולהפרעה לשוטר במילוי תפקידו בגשר אלנבי. לטענת המשטרה, סלאח הגיע עם אשתו ומכרים אל מעבר הגבול, שם ביקשו השוטרים לערוך חיפוש על אשתו. סלאח סירב לחיפוש ונעמד בינה לבין השוטרים. לאחר שסירב, אשתו נלקחה לבידוק על ידי שוטרות. כשהבחין סלאח בנעשה, בעט בדלת החדר בו נערך החיפוש בעודו הודף שוטרים במקום.

חודשיים לפני כן נעצר סלאח בחשד שהצית וגרם נזק ביער אקליפטוסים בדרום הארץ, כמחאה על העבודות שמבצעת במקום הקרן הקימת לישראל.

בחודש דצמבר האחרון שוחרר השייח' סלאח מכלא רמלה, לאחר שריצה חמישה חודשי מאסר בגין תקיפת שוטר בירושלים. עשרות בני אדם קיבלו אז את פניו מחוץ לכלא, ביניהם סגנו של סלאח - שייח' כמאל חטיב, ראש עיריית אום אל-פחם השייח' חאלד חמדאן ויו"ר ועדת המעקב של ערביי ישראל מוחמד זידאן.

עוד על ההסתבכויות של השייח' סלאח:

בחודש אפריל: סלאח נעצר בחשד לתקיפת שוטרים
השייח' ראא'ד סלאח נעצר בי-ם, חשוד בהצתת יער
ראאד סלאח: "ישראל ניסתה שוב לחסל אותי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully