וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על מעצר הרב ליאור: "החוק חל על כולם"

פנחס וולף וקובי מנדל

28.6.2011 / 18:54

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בעקבות מעצר הרב דב ליאור והמהומות שפרצו לאחר מכן, כי "ישראל היא מדינת חוק. החוק הוא מחייב ואני קורא לכל אזרחי ישראל לשמור עליו"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס היום (שלישי) למעצר הרב דב ליאור, שנחשד בהסתה בעקבות תמיכתו בספר "תורת המלך", ולמהומות שפרצו בעקבות המעצר. בהתייחסות רפה לנושא, אמר ראש הממשלה כי "ישראל היא מדינת חוק. החוק הוא מחייב וחל על כולם ואני קורא לכל אזרחי ישראל לשמור עליו".

עוד בנושא
לבני תקפה את נתניהו: "יש הסתה ואתה שותק"
מאז מעצר הרב ליאור: מכירות "תורת המלך" עלו
מעצר דב ליאור: מאות מפגינים בכניסה לירושלים

התייחסות נתניהו לנושא נעשתה לאחר שהבוקר מתחה יו"ר האופוזיציה ציפי לבני ביקורת על ראש הממשלה, בשל שתיקתו ביחס למעצר הרב ליאור שלווה גם באיומים על המשנה לפרקליט המדינה שי ניצן. במהלך נאומה בעצרת חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית במלון ענבל בירושלים, אמרה לבני כי "ראש הממשלה דיבר כאן לפניי ושתק. אני שואלת אותו, איך אתה לא מגן על הפקידים במשרד המשפטים שפועלים להגן על החוק במדינה ובחוץ יש הסתה קשה נגדם?"

"מגנה בחריפות התקפה על אישי ציבור"

"אני מצפה מראש הממשלה, משר המשפטים ומכל ההנהגה לגלות אומץ נדרש ולשים בצד כל שיקול פוליטי ולהגן על האנשים האלה ועל הערכים האלה", המשיכה יו"ר האופוזיציה. "שתיקת ראש הממשלה בעת הזו בלתי מתקבלת על הדעת. אני מצפה ממנו ומכל אחד מאתנו, מימין ומשמאל, לצאת נגד הסתה כזו ולהבהיר שמדינת ישראל היא מדינת חוק וכולם, כולל הרבנים, כפופים לחוק".

אחר הצהריים התייחס לנושא גם השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ'. במהלך ביקור בכפרים שיבלי וטורעאן בצפון אמר אהרונוביץ' כי "אנו מדינת חוק, כולנו שווים בפני החוק ואין אדם שמעל לחוק. יש לנו מדינה אחת ומשטרה אחת, ואני מגנה בחריפות התקפה על אישי ציבור, עובדי מדיני ושוטרים. הם שליחי ציבור – לא אויבי העם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully