וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבק האחיות: תפוסה של 180%, עובדים וקורסים

אריאל נוי

28.6.2011 / 16:02

מאות מיטות הופחתו מכל מחלקה לאחר שאתמול הודיעה יו"ר הסתדרות האחיות אילנה כהן כי המחאה תוחרף במחלקות הפנימיות. "גזילת תקני האחיות הביאו את המחלקות למחסור מסוכן"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

האחיות בבתי החולים החלו היום (שלישי) בהחרפת צעדי מחאתן והן הפחיתו מאות מיטות נוספות מכל מחלקה אשר לא אוישו בה בפועל מלוא תקני האחיות בהתאם להסכם התקינה המחייב. אתמול הודיעה יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן, לכל ראשי ועדי האחיות בבתי החולים כי השבוע תחריף ההסתדרות את המחאה במחלקות הפנימיות בבתי החולים.

חן פסטרנק, אח אחראי במחלקה פנימית ג', בבית חולים תל השומר שמשמש גם כיו"ר העמותה לקידום הסיעוד במערך הפנימי, סיפר לוואלה! חדשות על המתרחש במחלקות היום. "איבדנו כל צלם אנוש", אמר, "יש מחלקות שהחולים נמצאים בכל פינה: בפרוזדור, בחדר האוכל ומול חדרי שירותים. מביך וקשה מאד לראות את החולים במצב קשה וקשה עוד יותר לדעת שאנחנו לא יכולים לתת להם את הטיפול הראוי".

לדברי פסטרנק, המשמעות המעשית של צעדי המחאה האחרונים היא שבכל מחלקה פנימית נשארות שתי אחיות במקום ארבע שיפעלו במצבי חירום ובמקרים של טיפולים מצילים חיים. "העיצומים מתקיימים על רקע העובדה שכבר לפני חצי שנה אושרו 190 תקנים למחלקות הפנימיות בכל הארץ בהגדרה החוקית ובפועל לא נעשה כלום". הוא הוסיף כי הממוצע של התפוסה כעת עומד על 150%.

"עם ישראל דואג לקוטג' ואנחנו דואגים לתת טיפול הולם לחולים"

יו"ר ועד האחיות בוולפסון, רוזי גרינשפן, אמרה כי במאבק האחרון "קיבלנו תקנים נוספים למונשמים ולא קיבלנו כלום והתקנים לא אויישו. אנחנו עובדים על פי כמות האחיות ומתחיל להיווצר עומס במיון כי המחלקות מלאות".

גרינשפן סיפרה כי המאבק נמשך כבר כ-20 שנה. "זה עצוב מאד", אמרה, "עם ישראל דואג לקוטג' אבל אנחנו דואגים לתת טיפול הולם לחולים המורכבים שלא יכולים לדבר. יש לנו הסכם ולא מיישמים אותו בפועל ולא נעשה כלום בשטח. בתכלס - לא הגענו למספר הבסיסי. בשיאים הגענו לתפוסה של 180%, היינו עובדים וקורסים. אף אחד לא רוצה לדרוך בפנימיות אנחנו רוצים לגרום לזה שאחיות יעבדו בפנימיות. זה הולך לקראת פיצוץ".

יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן, אמרה כי מערכת הבריאות גוזלת את התקנים בתקני האחיות במקום לנתב אותם לצרכים של החולים. "משרדי האוצר והבריאות ובתי החולים מתירים ועושים שימוש בוטה בתקנים אשר יועדו לצורך איוש תקני האחיות במחלקות הפנימיות ומסיטים אותם למימון פעילויות אחרות. גזילת תקני האחיות הביאו את המחלקות למחסור מסוכן של עשרות אחיות ביחס לסטנדרט ולהסכמים כך שהצוות הסיעודי אינו יכול לתת את הטיפול המתחייב", אמרה.

עוד על שביתות במערכת הבריאות:
ליצמן: "לא אוותר להסתדרות הרופאים בשום מחיר"
עיצומי הרופאים מחריפים והאחיות מצטרפות למאבק
האחיות נגד מקרי אלימות: "לא נהיה שק אגרוף"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully