וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד המשפטים על מעצר הרב ליאור: "איש אינו מעל החוק"

גלעד גרוסמן

28.6.2011 / 13:12

מעצרו של הרב דב ליאור הניע את פעילי הימין לתקוף באופן אישי את המשנה לפרקליט המדינה שי ניצן. משרד המשפטים גינה בחריפות: "ניסיון לצבוע בצבעים פוליטיים עובד ציבור הגון"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

משרד המשפטים פרסם בצהריים (שלישי) תגובה ראשונה למעצרו של הרב דב ליאור, שנחשד בהסתה בעקבות תמיכתו בספר "תורת המלך". בהודעת משרד המשפטים נאמר כי "היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה מגנים את ההשתלחויות האישיות שלוחות הרסן המושמעות נגד המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, המופקד מתוקף תפקידו על ריכוז תחום העבירות המשיקות לחופש הביטוי, כגון הסתה לאלימות ולגזענות, יהא מקור העבירות אשר יהא. יש להצטער על הניסיונות החוזרים ונשנים לצבוע בצבעים פוליטיים פסולים את מלאכתו של עובד ציבור הגון, מסור ונאמן דוגמת עו"ד ניצן".

הודעת משרד המשפטים פורסמה לאחר שפעילי ימין "סימנו" את עו"ד ניצן, שהפך לשנוא נפשם, כיעד הבא שלהם. בימין רואים בניצן אחראי בלעדי למעצרו של הרב ליאור, וביממה האחרונה מפיצים את תמונתו עם הכיתוב "אויב התורה".

בנוגע למעצרו של הרב ליאור ציינו במשרד המשפטים כי "צו המעצר נגד הרב ליאור הוצא זה מכבר בידיעתם ואישורם של היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה וצמרת הפרקליטות, בעקבות סירובו של הרב להתייצב לחקירה. במדינת חוק, בה נחקרו במשטרה נשיא מדינה, ראשי ממשלה, שרים, חברי כנסת, חכמי דת ואישי ציבור בכירים, אין איש מעל לחוק ואין איש רשאי לראות עצמו פטור מן החובה להתייצב לחקירת משטרה".

עוד ציינו במשרד המשפטים כי "על אף האמור, התקיימו מגעים בין אנשי משרדנו מטעם היועץ המשפטי לממשלה לבין גורמים שונים, והוצע לרב להתייצב לחקירה באופן מכובד ושקט. ניסיונות אלה נענו בשלילה, ועל כן לא היה מנוס מלהוציא את צו המעצר".

עוד על פרשת מעצר הרב דב ליאור:

בימין סימנו את האחראי למעצר הרב ליאור: "ניצן - אויב התורה"
הרב ליאור: "לא זקוקים לאישור הקומיסר לפרסום ספרים"
אוגוסט 2010: רבנים סירבו להתייצב לחקירת משטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully