וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני תקפה את נתניהו: "יש הסתה ואתה שותק"

פנחס וולף

28.6.2011 / 10:46

לאחר שפעילי ימין רבים מחו על מעצר הרב דב ליאור, קבלה יו"ר האופוזיציה על כך שרה"מ לא גינה את האמירות כלפי פקידי משרד המשפטים. "שתיקת רה"מ בלתי מתקבלת על הדעת"

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני (קדימה) התייחסה הבוקר (שלישי) למעצרו של הרב דב ליאור, שנחשד בהסתה בעקבות תמיכתו בספר "תורת המלך". במהלך נאומה בעצרת חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית שמתקיימת במלון ענבל בירושלים, תקפה לבני את ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעיקר נוכח אי התייחסותו לדברים שהפנו פעילי ימין נגד המשנה לפרקליט המדינה, שי ניצן.

לדברי לבני, "ראש הממשלה דיבר כאן לפניי ושתק. אני שואלת אותו, איך אתה לא מגן על הפקידים במשרד המשפטים שפועלים להגן על החוק במדינה ובחוץ יש הסתה קשה נגדם? אני מצפה מראש הממשלה, משר המשפטים ומכל ההנהגה לגלות אומץ נדרש ולשים בצד כל שיקול פוליטי ולהגן על האנשים האלה ועל הערכים האלה. שתיקת ראש הממשלה בעת הזו בלתי מתקבלת על הדעת. אני מצפה ממנו ומכל אחד מאיתנו, מימין ומשמאל, לצאת נגד הסתה כזו ולהבהיר שמדינת ישראל היא מדינת חוק וכולם, כולל הרבנים, כפופים לחוק".

על עצם המעצר עצמו אמרה לבני כי "מתנהל ביממה האחרונה ויכוח על מקור הסמכות במדינה - השופט או הרב, הממלכה או ההלכה. אף אחד לא אוהב לראות רב מובא למעצר, גם אני לא. אני גם לא אוהבת לראות ראש ממשלה בחקירה ונשיא שהולך לכלא. אבל מדינת ישראל חייבת לשמור על עצמה כמדינת חוק, שבה כולם שווים בפני החוק".

לבני הוסיפה כי "אם נאבד את הבסיס הזה נאבד את מקור הסמכות שהיא הבסיס לחיים משותפים. גם במקורות היהודיים דין המלכות נחשב הדין וזה ליווה את חיי היהודים בגלות וחייב להוביל את החיים במדינה היהודית. זה חל על כולם. צריך לעצור את זה לפני שיהיה מאוחר מדי ולהסכים על המכנה המשותף הבסיסי".

עוד בנושא:

בימין סימנו את האחראי למעצר הרב ליאור: "ניצן - אויב התורה"
הרב ליאור: "לא זקוקים לאישור הקומיסר לפרסום ספרים"
"מעצר דב ליאור הוא ביזוי התורה, נשתק המדינה"

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully