וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "הכרזת מדינה פלסטינית תעכב את השלום"

פנחס וולף

28.6.2011 / 10:13

לאחר שהפלסטינים החליטו באופן רשמי לפנות בספטמבר לאו"ם על מנת להשיג הכרה במדינה עצמאית, הביע רה"מ נתניהו הסתייגות נחרצת: "את החזון לשלום ניתן לפתור רק במו"מ"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הבוקר (שלישי) להכרזה הצפויה באו"ם על הקמת מדינה פלסטינית. במהלך נאומו בעצרת חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית שמתקיימת במלון ענבל בירושלים, אמר נתניהו כי "את החזון לשלום ניתן לפתור רק בדרך של משא ומתן. אי אפשר לפתור בכך שנכפה דבר אחד על השני. החלטה של האו"ם לא תפתור את הבעיה. במקום לקדם, היא תעכב את השלום, בכך שההחלטה מקבעת את העמדה הפלסטינית. זה מה שקרה לגבי הפליטים, שקיבע את העמדה הפלסטינית במשך חצי מאה".

ראש הממשלה שב וחזר על עקרונותיו לשלום, תוך שימת דגש על העובדה שהסכסוך אינו קשור לעניין טריטוריאלי אלא לסירובם של הפלסטינים להכיר בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. לדבריו, "מדובר בסירוב להכיר בזכותנו להתקיים. זה מסביך איך הסכסוך התרחב משנת 1920 ועד 1967 ללא שטחים, ללא חיילים, ללא פליטים, ירושלים הייתה מחולקת, מחציתה בידיים ערביות. אך הסכסוך נסוב על הסירוב לקבל את הציונות ואת רעיון המדינה היהודית לאחר היווסדותה".

נתניהו הוסיף כי "האוכלוסייה הפלסטינית חלוקה בין אלו שמבקשים להשמיד אותנו לבין אלו שמסרבים לעמוד מנגד, זה נשאר לב הבעיה. אני מתאר שנצטרך להגיע לפשרה כואבת ולכן אמרתי פעמים רבות שאהיה מוכן לקבל מדינה פלסטינית. עבאס חייב לומר: 'אני מקבל את המדינה היהודית'. הוא חייב לומר את המילים הללו, ואחזור על כך פעם אחר פעם. כי מדובר על לטשטש את הרכיב הנחוץ לשלום. עם זה הקהילה הבינלאומית חייבת להתמודד".

בהמשך התייחס נתניהו לגושי ההתנחלויות ואמר כי "איננו רוצים לחזור על מה שקרה כשיצאנו מלבנון ומעזה. זה ידרוש להחזיק נוכחות צבאית לאורך נהר הירדן. עניין הפירוז ונוכחות צבאית לאורך הירדן חיוני להשגת השלום. צריך לרכז את גושי ההתנחלויות בקרבת תל אביב רבתי וירושלים רבתי ועוד כמה נקודות אסטרטגיות. ירושלים אמורה להישאר מאוחדת בריבונות ישראל. זו פעם ראשונה מזה 2000 שנה שיש גישה חופשית לבני שלוש הדתות".

עוד בנושא:

רשמית: הרשות תפנה לאו"ם לקבלת הכרה במדינה
אבו מאזן: "לא רוצים שאפנה לאו"ם? תנו חלופה אחרת"
ארדואן: "נסייע לפלסטינים להשיג הכרה באו"ם"

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully