וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוסעים על הרפורמה בקווים: "היה בסדר, למה לשנות?"

ביום ו' תיכנס לתוקף הרפורמה בתחבורה הציבורית, שבמסגרתה יבוטלו קווים, וישונו התעריפים ושיטות התשלום. הציבור זועם: "מדוע מבטלים לנו קווים? זה לא יעיל, עד היום הגענו בשלום"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

"שמעתי אבל אני לא יודע על מה מדובר", זה היה המשפט השגור ביותר אתמול (שני) בקרב נוסעי אוטובוסים בגוש דן, בהתייחסם לרפורמה החדשה בתחבורה הציבורית, שצפויה להיכנס לתוקפה כבר ביום שישי הקרוב. במסגרת הרפורמה ישונו מסלולי מרבית קווי הנסיעה במטרופולין תל אביב, וכן ישונו תעריפי הנסיעה וגם שיטת התשלום. כמו כן, מספר רחובות וצירי תנועה בתל אביב ייסגרו, חלקית או באופן מלא, לתנועת רכבים פרטיים - ותותר בהם רק הנסיעה באמצעי תחבורה ציבורית.

רוב הנוסעים בתחנות האוטובוס בתל אביב סיפרו לוואלה! חדשות כי כבר שמעו על המהפכה המתקרבת. אלא שלצד המידע שהתחיל לזרום לאיטו, רבים מהם זועמים על הקווים שיבוטלו. לטענתם, החלופות שמוצעות לא מספקות מענה הולם. יפה, שגרה בחולון, אמרה: "מבטלים לנו קווים שהיו מאוד חיוניים לנו. אני לא יודעת מה הסיבה. עד עכשיו היה לנו הכל בסדר והגענו. במקום לייעל אז לא מייעלים, מקשים על המבוגרים ועל כולם".

נראה כי גם נהגי האוטובוס עצמם עדיין לא בקיאים בכל פרטי המהפכה. יפה סיפרה כי שאלה את נהג האוטובוס על פרטי הרפורמה, והוא השיב לה בכעס. "כנראה המון שאלו אותו. הוא אמר שיהיו בתחנות אנשים מטעם אגד ודן ויסבירו לכם, ו'לא לשאול אותנו'". נהג אחר של "דן" אמר: "אני לא יודע מה הקווים שיהיו, אבל תראו בסוף שיהיה בסדר.

החשש מפני הרפורמה נובע גם מהתייקרות מחירי הנסיעה בתוך העיר. "אני אסע בלית ברירה, אבל אם באמת זו תהיה העלאה משמעותית (במחיר), אז אני חושבת שבעקבות הסיפור עם קוטג' אנסה לארגן משהו בפייסבוק". אמרה סופי מתל אביב.

ברוח זו, עשרות תושבים הגיעו לבית ציוני אמריקה בתל אביב לכינוס שארגנה עמותת "תחבורה היום ומחר", וביקשו להביע את התנגדותם לשינויי הקווים. "מאחורי הרפורמה מסתתרת כוונה להפריט את התחבורה הציבורית בישראל, ובסופו של דבר להוביל לעליית מחירים", אמרה אילאיל טיבר, פעילה חברתית, במהלך הכנס. לדבריה, "הרפורמה החדשה כשלה בעבר בחיפה ובירושלים, וגם בתל אביב היא תכשל", טענה.

עוד על הרפורמה בתחבורה הציבורית:
תושבים על הרפורמה באוטובוסים: "כישלון בטוח"
מיום ו': הרפורמה בתחבורה הציבורית יוצאת לדרך
דעה: מי יציל את משק התחבורה המקרטע?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully