וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב ליאור: "לא זקוקים לאישור הקומיסר לפרסום ספרים"

מוטי לוי

28.6.2011 / 0:03

בנאום בירושלים, אמר הרב דב ליאור כי המשטרה מתנכלת לו, וגינה את הניסיון ה"סובייטי" לצנזורה. גם בנו של הרב עובדיה יוסף הגיע לעודד, וקודם לכן פירסמו הרבנים הראשיים הודעת תמיכה

הרב דב ליאור הגיב אמש (שני) למעצרו ולחקירתו במשטרה, ואמר כי איש אינו זקוק להסכמה של קומיסרים כדי לפרסם ספרים. בישיבת מרכז הרב בירושלים, בנאום מול מאות מתומכיו, אמר כי "מה שראינו הערב ברחוב, מגלה את עוצמת הדביקות - והיחס הבריא שאתם מגלים לנושאי התורה ולתלמידי חכמים".

בהתייחסו לספר "תורת המלך", המטיף לרצח לא-יהודים, ושבגין תמיכתו בו הוא נעצר ונחקר אתמול, אמר ליאור כי "תלמידי חכמים עולי-ימים שרוצים לחבר ספר, אינם זקוקים להסכמה של קומיסר שיגיד אם מותר לפרסם או לא. האם זו רוסיה הסובייטית?". את מעצרו כינה הרב "עלילת שווא והתנכלות לתלמידי חכמים".

מאות פעילי ימין בהפגנה מול בית המשפט העליון במחאה על מעצרו של דב ליאור, יוני 2011. עומר מירון
פעילי ימין קיצוני מתעמתים עם המשטרה במחאה על מעצר הרב, היום/עומר מירון

יעקב יוסף, בנו של מנהיגה הרוחני של ש"ס הרב עובדיה יוסף, אמר באירוע כי "קיצור של הספר 'תורת המלך' נמצא בתשובה של אבא, בספרו 'יחווה דעת', שהודפס במעל מיליון עותקים, ושעליו אבא זכה בפרס ישראל". יוסף הבן זומן לחקירה אף הוא בגין תמיכתו בתכנים שהופיעו ב"תורת המלך", אך כמו הרב ליאור, גם סירב להגיע.

בצהריים, נעצר ליאור, שהיה דרוש לחקירה מאז חודש פברואר, אז סירב להתייצב לחקירה לאחר שהביע הסכמה לתכני הספר "תורת המלך" שחיבר הרב יצחק שפירא. הספר עוסק ב"הלכות הריגת גויים" בשעת מלחמה. לאחר חקירה שארכה כשעתיים במשרדי היאחב"ל בלוד, שוחרר הרב ליאור ובצאתו סרב לדבר עם הכתבים במקום. יאיר, בנו של ליאור, אמר כי מעצרו של אביו נעשה מתוך "שנאה לציבור הדתי לאומי ומתוך רצון של המשנה לפרקליט המדינה שי ניצן להשפיל את כבוד התורה".

חברי כנסת מהימין הביעו אתמול זעם על מעצרו וחקירתו של ליאור. מאות פעילי ימין קיצוני ובני ישיבות הפגינו בכניסה לירושלים וניסו לחסום את כביש מספר 1. תומכיו הבטיחו כי ימשיכו להיאבק עד שליאור ינוקה מהחשדות. גם ברבנות הראשית גינו את מעצרו, ובהודעה שמסרו אמרו כי "הרבנים הראשיים מצרים וכואבים על הפגיעה החמורה בכבודו של רב ודיין חשוב, מגדולי רבני ישראל וממנהיגי הציבור הדתי". עם זאת, ציינו הרבנים הראשיים כי "הננו ניצבים בפתח 'ימי בין המצרים' בהם חרב בית המקדש והעם גלה ממקומו בעוון שנאת אחים. על כן עלינו להתחזק בימים אלו באהבת ישראל ובכבוד הזולת ולא להיגרר לעימותים וחיכוכים אשר יובילו לפילוג בעם".

עוד באותו נושא:
מעצר הרב דב ליאור
הרב דב ליאור שוחרר לביתו
"פרס ישראל למחבר 'תורת המלך'"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully