וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצר דב ליאור: מאות מפגינים בכניסה לירושלים

יהושע בריינר ומוטי לוי

27.6.2011 / 20:42

בימין לא מתכוונים לשתוק על מעצרו של הרב דב ליאור. מאות פעילים חסמו את הכניסה לשכם והבטיחו להמשיך בצעדי המחאה גם בשבוע הקרוב. בנו של הרב ליאור: "זו פגיעה בכבוד התורה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יותם בן-דוד)

מעצרו של הרב דב ליאור עורר זעם בקרב פעילי הימין: מאות פעילי ימין ובני ישיבות הפגינו הערב (שני) סמוך לכביש הכניסה לירושלים מתחת לגשר המיתרים. הפעילים ניסו לחסום את הכביש ולאחר עימותים עם כוחות הביטחון הם פתחו בריקודים מתחת לגשר. המפגינים שרו "ופדויי ישובון ובאו ציון ברינה", וחיכו לבואו של הרב דב ליאור שהגיע למקום ונשא דברים.

מוקדם יותר חסמו פעילים את צומת הכניסה לעיר שכם סמוך לכפר חווארה ומאות פעילים הפגינו מול בית המשפט העליון בעיר. הפעילים הבטיחו להמשיך במחאה גם בימים הקרובים.

עוד על מעצר הרב דב ליאור:
"מעצר דב ליאור הוא ביזוי התורה, נשתק המדינה"
חקירת הרב דב ליאור הסתיימה, הוא שוחרר לביתו
עתירה לבג"ץ: "הספר מתיר דמם של גויים"
זעם בימין: צו המעצר נגד הרב ליאור - שערורייה

הפגנה בכניסה לירושלים בציפייה לרב דב ליאור שחזר מחקירה במשטרה, יוני 2011. עומר מירון
הפעילים הבטיחו להמשיך במחאה גם בימים הקרובים. המפגינים, הערב/עומר מירון

הרב ליאור שוחרר אחר הצהריים לאחר חקירה קצרה ביאחב"ל בנושא הסכמתו לפרסום הספר 'תורת המלך' שלכאורה מסית להרוג גויים. הרבנות הראשית גינתה את מעצרו של הרב: "הרבנים הראשיים מצרים וכואבים על הפגיעה החמורה בכבודו של רב ודיין חשוב מגדולי רבני ישראל וממנהיגי הציבור הדתי". עם זאת, ציינו הרבנים הראשיים כי "הננו ניצבים בפתח 'ימי בין המצרים' בהם חרב בית המקדש והעם גלה ממקומו בעוון שנאת אחים. על כן עלינו להתחזק בימים אלו באהבת ישראל ובכבוד הזולת ולא להיגרר לעימותים וחיכוכים אשר יובילו לפילוג בעם".

יאיר ליאור, בנו של הרב ליאור התייחס הערב לפרשה. "מעצרו של אבי נעשה מתוך שנאה לציבור הדתי לאומי ומתוך רצון של המשנה לפרקליט המדינה שי ניצן להשפיל את כבוד התורה", אמר ליאור הבן.

בנו של הרב, ששוחח עם אביו זמן קצר לאחר שחרורו ממעצר, זעם על התנהלות המשטרה והפרקליטות בפרשה. "אבי הוא אדם בן 77 והמשטרה החליטה שדווקא אותו צריך לחטוף, להוציא בכוח מרכבו האישי ולהכניסו לרכב משטרתי. זה לא יעלה על הדעת. זו פגיעה בכבוד התורה בכל היבט. כל אדם שהתורה חשובה לו צריך לזעוק על המעצר של הרב. אבי הוא מנהיג ציבור והמשטרה ושי ניצן לא יכולים לסבול אדם שדובר אמת. לא יעזור לפרקליטות, הרב לא ישנה את דעותיו. אבא שלי עבריין? הוא רצח מישהו? התנהגו אליו כאילו היה גדול העבריינים".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מאות פעילי ימין בהפגנה מול בית המשפט העליון במחאה על מעצרו של דב ליאור, יוני 2011. עומר מירון
הפעילים חסמו גם את הכניסה לשכם/עומר מירון

לדברי ליאור הבן, אביו עומד מאחורי הסכמתו לספר "תורת המלך". "הרי המשטרה שיחררה את כותבי הספר, אז מדוע חקרו אותו? הרב לא מפחד מחקירה ולא מפחד מהמשטרה וימשיך לומר את האמת ואת דעותיו ההלכתיות. יש כאן רצון לסתום פיות ולמנוע הבעת דעה שאולי לא נוחה למשטרה או לשי ניצן".

הרב דב ליאור מתכנן להמשיך את סדר יומו כרגיל וכבר הערב הוא צפוי לערוך לאחד מתלמידיו חופה במרכז הארץ. מאז החקירה הוא שוהה בירושלים ולדברי בנו, מנסה להתאושש מאירועי היום. "אבי לא התייצב לחקירה, כי במדינה שמתקראת דמוקרטית, לא מזמנים אדם למשטרה על דעותיו כמו שלא ראינו שאי פעם זימנו קאדי (שופט מוסלמי - י.ב.) לחקירה או אחד מהמפרופסורים שקוראים למתנחלים 'יודנראט'. אבי לא יענה לעולם לאיזשהו צו של 'קוקו' כמו שי ניצן שרק רוצה לרמוס את התורה ואת הציבור הדתי שעוד יצטער על המעצר של אבי וירגיש לא נעים בתקופה הקרובה".

לפניות לכתבים: יהושע- joshjosh@walla.com, מוטי – moti.levi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully