וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבים על הרפורמה באוטובוסים: "כישלון בטוח"

גלעד גרוסמן

27.6.2011 / 22:14

הרפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן תצא לדרך ביום שישי הקרוב, אך היא אינה צפויה לעבור בשקט. עשרות מתושבי גוש דן התכנסו בבית ציוני אמריקה ומחו על הרפורמה הצפויה: "לא שאלו אותנו"

הרפורמה בתחבורה הציבורית עוד לא יצאה לדרך, אבל המחאה נגדה דווקא כן: עשרות מתושבי גוש דן, עליהם תשפיע הרפורמה, הגיעו היום (שני) לבית ציוני אמריקה בתל אביב לכינוס שארגנה עמותת "תחבורה היום ומחר" על מנת להביע את התנגדותם לרפורמה הצפויה בתחבורה הציבורית באזור.

"מאחורי הרפורמה מסתתרת כוונה להפריט את התחבורה הציבורית בישראל, ובסופו של דבר להוביל לעליית מחירים", אמרה אילאיל טיבר, פעילה חברתית, במהלך הכנס. לדבריה, "הרפורמה החדשה כשלה בעבר בחיפה ובירושלים, וגם בתל אביב היא תכשל".

בתחילת הכינוס, נדחסו הנוכחים לתוך אולם קטן שלא הצליח להכיל את כל המשתתפים, וכתוצאה מכך התרחשו דחיפות בין נציגי השכונות למאבטחים במקום. כאשר הועבר הדיון לאולם גדול יותר, עלו נציגים רבים לבמה ושטחו את טענותיהם. אלא שלא כל הנציגים הצליחו להביע את עמדתם: הדיון לווה בצעקות שלא אפשרו לנציג משרד התחבורה להציג את עמדתו.

"ציבור הנפגעים - גמלאים וסטודנטים"

נציגי השכונות זעמו על כך שלא שותפו בקבלת ההחלטות של התכנית החדשה, אך בעיקר מחו על כך שהרפורמה תוביל לקיצוץ במספר הקווים, במיקומי התחנות ובזמינות, ומנגד, תוביל גם לעלייה במחיר ותאריך את משך זמן הנסיעה. עיקר התלונות התרכזו בכך שיופחתו באופן משמעותי מספר הקווים העוברים בשכונות המרוחקות ממרכז תל אביב, מה שצפוי לפגוע בעיקר בגימלאים ובסטודנטים. לבסוף, סיכם אחד הנוכחים את הביקורת על הרפורמה: "לא מגיעים לשום מקום".

הרפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן תחל כאמור ביום שישי הקרוב, ה-1 ביולי. במסגרת הרפורמה, ישונו מסלולי מרבית קווי הנסיעה במטרופולין תל אביב, וכן ישונו תעריפי הנסיעה וגם שיטת התשלום. כמו כן, מספר רחובות וצירי תנועה בתל אביב ייסגרו, חלקית או באופן מלא, לתנועת רכבים פרטיים – ותותר בהם רק הנסיעה באמצעי תחבורה ציבורית.

עוד באותו נושא:
כל מה שאתם צריכים לדעת על הרפורמה
הסטודנטים מודאגים: איך נגיע לאוניברסיטה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully