וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת הרב דב ליאור הסתיימה, הוא שוחרר לביתו

יהושע בריינר

27.6.2011 / 16:01

הרב, מבכירי הפוסקים ההלכתיים של הציונות הדתית, נעצר לאחר שסירב להתייצב לחקירה על ההסכמה שהביע לתכני הספר "תורת המלך". הוא שוחרר לאחר חקירה שארכה כשעתיים

המשטרה עצרה בצהריים (שני) את הרב דב ליאור, רבה של קריית ארבע, בחשד להסתה. זאת לאחר שבחודש פברואר האחרון הוא סירב להתייצב לחקירה אודות ההסכמה שהוא הביע לתכני הספר "תורת המלך" של הרב יצחק שפירא, העוסק בהלכות הריגת גויים בשעת מלחמה. לאחר חקירה שארכה כשעתיים במשרדי היאחב"ל בלוד, שוחרר הרב ליאור ובצאתו סרב לדבר עם הכתבים במקום.


האם המשטרה צריכה לחקור רבנים? דברו על זה בפייסבוק

מקורביו של הרב ליאור מסרו כי הוא נחקר על הסכמתו לספר "תורת המלך" ונשאל שאלות הנוגעות לסוגיות שהועלו בספר. המקורבים סיפרו כי הרב השיב לשאלות החוקרים ושיתף פעולה עם החקירה. לדברי פרקליטו, עורך הדין עדי קידר מטעם ארגון חננו, הוא שוחרר לביתו ללא תנאים מגבילים: "מדובר במעצר שערורייתי פרי התעקשות של פרקליטות המדינה ושי ניצן (המשנה לפרקליט המדינה - י.ב.) שמעסיקים את מיטב החוקרים בשטויות במקום להילחם בפשיעה", אמר עו"ד קידר.

הרב ליאור ורבנים נוספים צירפו מכתב תמיכה לספרו של ראש ישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר, הרב יצחק שפירא, מי שמוגדר כמנהיג הרוחני של נוער הגבעות. היות שהספר מתיר לכאורה הרג פלסטינים, הוצא נגד ליאור צו מעצר, אולם הוא סירב להתייצב לחקירה. בעקבות זאת, הגיעו היום חוקרי היאחב"ל אל הרב ליאור בעת שנהג ברכבו בכביש המנהרות בכניסה לירושלים, בעת שהיה בדרכו לסיור במאחז מגרון. דבר מעצרו עורר זעם רב בקרב פעילי ימין.

בעקבות צו המעצר שהוצא לפני כחמישה חודשים נגד ליאור, חתמו אז כ-70 רבנים על עצומה שנשלחה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר המשפטים יעקב נאמן, בבקשה לבטל את צו המעצר. בין השאר נכתב בעצומה: "אנו, החתומים מטה: רבנים, ראשי ישבות הסדר, ראשי ישיבות גבוהות, ראשי ישיבות תיכוניות, ראשי מכינות, מורים, מנהלי בתי ספר ואחרים, מוחים בזה על צו המעצר שהוציאו משטרת ישראל והפרקליטות לרב דב ליאור שליט"א. אנו רואים בזאת ביזיון לתורה ולומדיה, ניסיון לבלום את חופש הביטוי של הרבנים באמצעים חמורים, בלתי מקובלים ואנטי דמוקרטיים, אשר מעולם לא ננקטו נגד אנשי רוח מהשמאל למרות ביטויים קיצוניים ביותר נגד המדינה ואזרחיה".

"ביזוי של רב גדול בישראל"

כבר כעת קוראים רבים בהתנחלויות לצאת להפגנות מחאה בעקבות מעצרו של ליאור, שנחשב לאחד מגדולי הפוסקים בציונות הדתית. ליאור נחשב לבעל דעות ימניות ושמרניות וכמי שתומך בתוקף בהתיישבות בכל חלקי יהודה ושומרון.

"אני מגנה בחריפות את מעצרו של הרב ליאור", אמר ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי). לדבריו, "רדיפת רבנים הפוסקים בענייני הלכה אינה בין תפקידיהן של המשטרה והפרקליטות". ח"כ מיכאל בן ארי קרא לפטר את השר לביטחון הפנים בעקבות המעצר. "כלפי ערבים המשטרה מתנהגת בכפפות של משי, וכאן מבזים גדול בישראל", אמר בן ארי. פעיל הימין ברוך מרזל תקף את דבר המעצר ואמר, כי "לא נעבור לסדר היום על ביזוי אחד מגדולי הדור. הציבור ירדוף את הפושעים, ונדאג לסלק אותם מהבמה הציבורית".

יו"ר ועד מתיישבי שומרון, בני קצובר, אמר בעקבות מעצרו של ליאור, כי "זהו מעשה מקומם ובלתי נסבל שטרם ראינו כמוהו. לאורך כל ההיסטוריה מחינו על משטרים שהשפילו את כבודם של רבנים בישראל, ואילו כאן במדינת היהודים המשטרה מרשה לעצמה לבזות את רבה של קריית ארבע. במשטרה במו ידיה ובחוסר דעת זורקת גפרור שיקומם רבים".

ראש מועצת קרית ארבע חברון, מלאכי לוינגר, שוחח עם מפקד מרחב יהודה במשטרה ודרש ממנו לשחרר את הרב דב ליאור באופן מיידי. לוינגר הגיב למעצר ואמר כי "חמור מאד שבעת הזאת, משטרת ישראל בוחרת לעצור רב מנהיג ציבור רק בשל דעותיו והשקפת עולמו. אנו קוראים לשחרר את הרב באופן מיידי ותובעים התנצלות ממשטרת ישראל על המעשה הנמהר והנפשע הזה".

ראש המועצה אזורית שומרון, גרשון מסיקה, אמר כי "חטיפת הרב ליאור מתאימה לימי רוסיה הסובייטית. העם בישראל ייצא לרחובות במסירות נפש עד לשחרור מלא של כבוד הרב. אני קורא לכל יפי הנפש מהשמאל לקום ולזעוק כנגד משטרת המחשבות המתנהלת בסגנון משטרים אפלים. מעצרי ראווה של גדולי תורה לא יתרחשו בישראל של המאה ה-21".

מנגד, מתנועת "שלום עכשיו" נמסר בתגובה, כי "מעצרו של הרב דב ליאור הוא הכרחי, אך בוצע באיחור רב. רבנים ואנשי דת אינם מעל לחוק, ועל המשטרה והפרקליטות לנהוג בו בדיוק כפי שנוהגים בכל חשוד אחר הנמלט מחקירה".

עוד על הרב דב ליאור
רבנים לרה"מ: בטל צו המעצר נגד דב ליאור
הרב ליאור: "לא שמענו שחקרו את השמאל על הסתה"
הרב ליאור: "לעודד בדואים לשוב לערב הסעודית"

עדכון ראשון - 13:56

לפניות לכתב:
joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully