וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארגני המשט: "לא נעצור, נסיר את המצור על עזה"

מארגני המשט אמרו בתגובה להחלטת ישראל למנוע את הגעתם לרצועה: "אם ינסו לעצור אותנו, נבוא שוב". על מועד היציאה המתוכננת לדרך: "קוסמים אמיתיים לא חושפים את הטריקים שלהם"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

"אנחנו לא נעצור. אם ינסו לעצור אותנו, אנחנו יודעים והם יודעים שנבוא שוב ושוב". כך הצהירו בצהריים (שני) מארגני המשט המתוכנן לרצועת עזה, בתגובה להחלטת הקבינט המדיני-ביטחוני בישראל למנוע "בצורה נחושה" את הגעת ספינות המשט לחופי הרצועה.

במסיבת עיתונאים שהתקיימה באתונה, אמר דרור פיילר, ישראלי שנמנה עם מארגני המשט: "המטרה של משימתנו היא לפתוח את הרצועה לתנועת בני אדם וסחורות ולחבר שוב בין עזה לעולם". בתשובה לשאלה בדבר מועד יציאתו של המשט, סירב פיילר לחשוף פרטים והצהיר: "קוסמים אמיתיים לא חושפים את הטריקים שלהם. כשנהיה בים, בדרך לעזה - הם כבר יגלו". הוא הוסיף, כי במשט צפויות ליטול חלק כעשר ספינות.

עוד על המשט המתוכנן לעזה:
הקבינט אישר את תכנית חיל הים להשתלטות על המשט
קלינטון: המשט המתוכנן לעזה - פרובוקציה מיותרת
ישראל תטיל סנקציות על כתבים זרים שישתתפו במשט
יהודים אמריקאים ישתתפו במשט: "דורשים צדק לעזה"
בכירים בטורקיה: "ללא משט, נוכל לשפר היחסים"

הספינה "מאווי מרמרה" בנמל איסטנבול, באירוע לציון שנה לתקרית המשט לעזה, 30 במאי 2011. רויטרס
לא תשתתף במשט. הספינה "מאווי מרמרה בנמל איסטנבול לציון שנה לתקרית בעזה/רויטרס

עוד אמר פיילר: "אנחנו רואים עכשיו שישראל מנסה 'לייצא' את המצור ליוון ולארה"ב ולשכנע אחרים למנוע את המשט במקומה. ארה"ב לוחצת על אזרחיה למנוע מימוש זכותם החוקית. יש ממשלות בעולם שנמצאות לצד המדכאים. אם הן לא עושות את עבודתן, אנחנו נעשה אותה עבורן".

פיילר גם התייחס להשתלטות צה"ל על הספינה "מאווי מרמרה" לפנ כשנה והצהיר: "לא נשכח את תשעת הקורבנות, הם אחינו. 13 חודשים של עבודה קשה מגיעים לסיומם ואנחנו שוב בדרך לעזה".

פעיל השמאל הישראלי יונתן שפירא, שצפוי אף הוא להשתתף במשט, אמר בתגובה להחלטת הקבינט לאשר את התוכנית המבצעית של חיל הים לעצירת המשט, כי "בעצם אין שום שינוי בהכרזות של הקבינט. אנחנו דבקים במסר ובפעולה הלא אלימה שלנו, וזה לא משט של שנאה, זה משט של אהבה. אנחנו עושים את זה גם למען חברי הקבינט ולמען הילדים שלהם והנכדים שלהם, שיום יבוא ואותם נכדים והילדים של אותם שרי קבינט ואותם מפקדים, אפילו הילדים שלהם יתביישו בקשר המשפחתי שלהם. ואת המעשה שאנחנו עושים, המעשה הלא אלים, שכולו אהבה שוויון וחופש, יילמדו כעוד חלק במאבק לחופש ולשפיות. אנחנו דוגלים באי אלימות, ובהתנגדות לא אלימה, וכמובן שאנחנו לא נושאים שום נשק משום סוג שהוא על הספינה".

"מתכנני המשט מתקשים לארגן ספינות"

הקבינט המדיני-ביטחוני אישר היום את התכנית המבצעית של חיל הים להשתלטות על הספינות הצפויות להגיע לחופי ישראל במסגרת המשט הבינלאומי לרצועת עזה. ישיבת הקבינט נערכה כהמשך לישיבה שנערכה אמש, בה הוחלט לאפשר למשט לעגון גם בנמל אל-עריש במצרים. במקביל החליטו השרים שישראל תנסה למנוע את יציאת המשט גם באמצעות פעילות דיפלומטית.

במהלך הדיון הנחה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את מערכת הבטחון שלא לאפשר לשום ספינה להגיע לעזה. לשרים נאמר כי מתכנני המשט מתקשים לארגן ספינות, ביטוחים ואישורי שיט.

גם שר הביטחון אהוד ברק התייחס לנושא ואמר במהלך ישיבה של סיעת העצמאות, כי "המשט שמתארגן בימים הללו בנמלי ים התיכון בדרכו לעזה הוא פרובוקציה מיותרת. אין ברצועת עזה משבר הומניטארי או משבר אחר. לפיכך, אנחנו קוראים למארגני המשט, למשתתפיו ולממשלות שמנמליהן יוצאות הספינות, להפסיק את הפרובוקציה הזאת ולא לתת לה יד. אנחנו קובעים שוב שההנחיה שאני נתתי לצה"ל, בגיבויו של הקבינט, היא לעצור את כלי השיט אם הם ינסו להגיע. אנחנו נזהיר אותם מראש, נסביר, נאפשר כל סוג של הימנעות מחיכוך, אבל בסופו של דבר המשט איננו יכול לעבור לעזה. אנחנו לפיכך קוראים לגורמים לבטל אותו וקובעים שאם בכל זאת ייצא ממנו חיכוך כלשהו או נזק כלשהו, האחריות היא על משתתפי המשט ועל מארגניו".

בתוך כך, לוואלה! חדשות נודע שאל לשכת נתניהו הגיעו תלונות מהתקשורת הזרה בעקבות מכתב ראש לשכת העיתונות הממשלתית אורן הלמן שנשלח אתמול לכתבים הזרים המתכוונים להשתתף במשט לעזה. בעקבות זאת, בוחנים בלשכה את הטענות. עם זאת, טרם התקבלה החלטה אחרת מכפי שמשתמע מהמכתב, לפיו יוטלו סנקציות על כתבים זרים שישתתפו במשט לרצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully