וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט אישר את תכנית חיל הים להשתלטות על המשט

פנחס וולף

27.6.2011 / 12:03

שרי הקבינט התכנסו היום לדיון נוסף על המשט לעזה, במהלכו אושרה התכנית המבצעית של צה"ל לעצירת המשט לעזה. אתמול הוחלט לאפשר למשט לעגון גם במצרים

הקבינט המדיני-ביטחוני אישר היום (שני) את התוכנית המבצעית של חיל הים להשתלטות על הספינות הצפויות להגיע לחופי ישראל במסגרת המשט הבינלאומי לרצועת עזה. ישיבת הקבינט נערכה כהמשך לישיבה שנערכה אמש, בה הוחלט לאפשר למשט לעגון גם בנמל אל-עריש במצרים. במקביל החליטו השרים שישראל תנסה למנוע את יציאת המשט גם באמצעות פעילות דיפלומטית.

במהלך הדיון הנחה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את מערכת הבטחון שלא לאפשר לשום ספינה להגיע לעזה. לשרים נאמר כי מתכנני המשט מתקשים לארגן ספינות, ביטוחים ואישורי שיט.

לוואלה! חדשות נודע שאל לשכת נתניהו הגיעו תלונות מהתקשורת הזרה בעקבות מכתב ראש לשכת העיתונות הממשלתית אורן הלמן שנשלח אתמול לכתבים הזרים המתכוונים להשתתף במשט לעזה. בעקבות כך בלשכה בוחנים את הטענות, עם זאת עדיין לא התקבלה החלטה אחרת ממה שמשתמע מהמכתב, לפיו יוטלו סנקציות על כתבים זרים שישתתפו במשט לרצועת עזה.

כאמור, אתמול סוכם כי משתתפי המשט יוכלו לבחור, לחילופין, להגיע לנמל אשדוד, שם הגורמים הישראלים יבדקו את תכולות הספינה ויעבירו את הציוד ההומניטארי לעזה. ההערכה היא שישראל החליט לפתוח את האופציה המצרית כדי לא "ללכת עם הראש בקיר", ולהראות לעולם שישראל סיפקה כל מוצא מכובד אפשרי לציוד של המשט.

ראש לע"מ מאיים בסנקציות על כתבים זרים שישתתפו במשט לעזה

הספינה "מאווי מרמרה" בנמל איסטנבול, באירוע לציון שנה לתקרית המשט לעזה, 30 במאי 2011. רויטרס
לא תשתתף במשט, הספינה "מאווי מרמרה" בנמל איסטנבול, באירוע לציון שנה לתקרית המשט לעזה/רויטרס

בכל מקרה, הקבינט החליט שבשום פנים ואופן לא יתאפשר למשט להגיע לעזה. בישראל מקווים שכעת, אם אנשי המשט עדיין יתעקשו לנסות להגיע לעזה, יהיה קל יותר להסביר בעולם את השתלטות הצבא על הספינות. הגורמים הביטחוניים הסבירו לשרים בקבינט כי כעת הצבא מוכן טוב יותר לכל התרחישים האפשריים.

נכון לעכשיו יש ספינה אחת שיצאה מצרפת וקיים צפי של עשר ספינות נוספות המתוכננות לעשות את דרכן לכיוון עזה. עם זאת, כמות הספינות והפעילים שתוכננו להשתתף מההתחלה ירדה, ביניהם גם ספינת המרמרה שאנשיה הודיעו שלא תשתתף במשט.

ב- 7 ביולי צפוי להתפרסם דו"ח פלמר של האו"ם. בימים הקרובים מזכ"ל האו"ם יקבל לידיו את הדו"ח. גורמים בישראל העריכו הלילה כי ייתכן שהסיבה לשינוי הגישה בטורקיה, שמדגימה חוסר נחת מהמשט הנוכחי, היא חששם שהדו"ח ימתח ביקורת על התנהלותם. משום כך, לטענת הגורמים, הם מבקשים לסיים את הנושא טרם פרסום הדו"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully