072-3300504

הסטודנטים: איך נגיע לאוניברסיטה?

שינוי - למי זה טוב? בטח לא לסטודנטים שהגיעו כל יום בקו אחד לאוניברסיטה ובעקבות הרפורמה בתחבורה הציבורית יאלצו ללמוד את רשת האוטובוסים החדשה

עדי בילו | 26-06-2011 13:03:00

(צילום ועריכה: תמי אייזנברג)

בעוד שבוע בדיוק, יכול להיות שתעלו על אוטובוס ותגלו שאתם לא בדיוק נוסעים לאן שתכננתם. יכול להיות שתעמדו בתחנה, תחכו ותחכו, ולבסוף תגלו שהתבטל הקו המבוקש.

החל מה-1 ביולי, תצא לדרך רפורמת התחבורה הציבורית של חברת נתיבי איילון. הרפורמה שמתכנניה שוקדים עליה כבר למעלה מ-10 שנים אמורה ליצור שינוי מערכתי, יבוטלו קווים רבים, ותבוצע הפרדה בין קווים עירוניים לבין עירוניים. מספר הקווים שמוקצים כעת לגוש דן הם 50 לערך (בהשוואה לשמונים-פלוס שהיו לפני כן).

המאבק ברפורמה, אותו מובילה אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב, נמשך כבר כמה חודשים, כאשר עיקר המחלוקת הוא בביטול הקווים 27 ו-45, המשנעים בכל יום סטודנטים רבים למחוזות האוניברסיטה. המשתמשים העיקריים הם חבר'ה שבחרו לגור באזור רמת גן וגבעתיים, בשל הדיור הזול יותר ושכר הדירה הנמוך בהשוואה לתל אביב, תוך ידיעה כי יש להם קו ישיר לאוניברסיטה. בנוסף סטודנטים המתגוררים מחוץ לתל אביב ועוברים דרך תחנת הרכבת בארלוזורוב, וכן התחנה המרכזית החדשה, יאלצו כעת למצוא פתרון חלופי.

אפס שקיפות
הסטודנטים אובדי עצות. הם לא יודעים איך הם יגיעו לאוניברסיטה, וטוענים שעד למועד פרסום הכתבה – כשבוע לפני החלת התוכנית, עוד לא הגיע אליהם מידע מדויק בצורת מפת קווים מרושתת שתפרוש בפניהם דרכי הגעה חלופיות. לכן, לא ידוע כרגע כמה קווים יצטרך כל סטודנט להחליף בדרכו לשיעורים באוניברסיטה.

בעיה נוספת שמעלים הסטודנטים היא ביטול קו 13, המגיע מאזור בן יהודה-דיזנגוף, וכן תדירות הקווים המרשתים את נמיר. חשוב לציין כי אגודת הסטודנטים רוצה רפורמה בתחבורה הציבורית, אך תלונתה מתמקדת בעובדה שלא שאלו או יידעו את נציגי האגודה בעשייה, אלא פשוט הוצג בפניהם מוצר מוגמר. התחושה היא של "אפס שקיפות", שמונעת יכולת היערכות לשינויים הצפויים.

יותר מכך, מועד החלת התוכנית הוא חופשת הלימודים, התקופה בה שורצים באוניברסיטה רק עכברים ודוקטורנטים. אגודת הסטודנטים מודעת לכך שבחופשת הקיץ לא יהיה מי שיתקומם בתחנות, שיתמוך במאבק, ואם כבר תהיה מלחמה על החלת הרפורמה היא תהיה שקטה במיוחד.

תדירות שיא
בתגובה נמסר מחברת נתיבי איילון כי זמני ההגעה הולכים להתקצר שכן תדירות הקווים עתידה לעלות ל-3 דקות בשעות שיא, כך שגם אם סטודנט יאלץ להחליף קו הוא יגיע מהר יותר לאוניברסיטה. זאת בזכות רשת יעילה יותר המפרידה בין קווים עירוניים ובין-עירוניים (במקום להשתמש בקו שמסתובב בכל העיר ואורך הנסיעה בו עולה לעיתים על שעה), בשילוב התדירות הגבוהה של הקווים החדשים.

עוד נמסר מחברת נתיבי איילון כי למרבית הקווים ניתן מענה מלא, ועדיין, החברה לא פוסלת שינויים עתידיים. כמו כן, במהלך החודשים האחרונים נפגשו נציגים מנתיבי איילון עם נציגי גופים שונים על מנת להתאים את הרפורמה עד כמה שאפשר לצורכי הציבור. רותי אמיר, האחראית על הרפורמה, מוסיפה ומצהירה כי ברור שתהיינה טעויות שתצרכנה תיקון, ושהחברה פותחת דלת ורוצה לשמוע על הבעיות.

בשבועיים הראשונים של הרפורמה תעמיד חברת נתיבי איילון דייל בכל תחנה בה שונו סדרי הקווים, אשר תפקידו יהיה להדריך ולהסביר לנוסעים מהן דרכי ההגעה העומדות בפניו כעת. בנוסף יודבקו מפות המציגות את רשת האוטובוסים החדשה בתחנות הרלוונטיות.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד