וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ' זועם על דרישת ברק לקיצוצים במשטרה

פנחס וולף

26.6.2011 / 0:10

היום צפויים השרים לדון בקיצוץ תקני המשטרה באופן ניכר למען העברת הכוחות לצה"ל. השר אהרונוביץ' מוחה על ההחלטה, שיזם שר הביטחון, וטוען כי "הצמצום יפגע משמעותית במשטרת ישראל"

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', זועם על כוונת הממשלה לאשר היום (ראשון) את צמצום תקני שוטרי החובה (שח"מ) המשרתים כיום במשטרה. הצעת ההחלטה שהממשלה צפויה לדון עליה קובעת כי תקני שוטרי החובה יוקטנו בשנת 2015 מ- 2,100 תקנים, להם המשטרה זכאית היום, ל- 1,600. הצעת ההחלטה הוגשה לשרים לאחר שלא הושגה הסכמה בין שר הביטחון, אהוד ברק, שדרש את צמצום הכוחות והעברתם לצה"ל, לבין אהרונוביץ'.

על פי הצעת ההחלטה, נכון להיום משרתים 1,830 שוטרים המשרתים בשירות חובה. בעבר, מצבת כוח האדם של חיילי חובה בגופים מחוץ לצבא עמדה על 10,600 חיילים. הממשלה החליטה כבר לפני חצי שנה על צמצום התקנים ביתר הגופים מלבד המשטרה, ומחר יגיע תור המשטרה לגרוע מכוחותיה לטובת צה"ל. עם זאת, כוחות משמר הגבול לא יצטמצמו בעקבות הקיצוץ בכוח האדם.

במכתב למנכ"ל משרד ראש הממשלה היוצא, אייל גבאי, התריע אהרונוביץ' כי "צמצום סדר הכוחות (סד"כ) של שוטרי השח"מ יהווה פגיעה משמעותית ודרמטית ביכולותיה של משטרת ישראל לבצע את משימותיה הלאומיות הרבות בתחומים הנוגעים למניעה ולסיכול טרור, שמירה על הסדר הציבורי, לחימה בפשיעה ומניעת הקטל בדרכים".

"פגיעה בלתי סבירה ברמת הכוננות"

לדברי אהרונוביץ', 30% מתקני הסיור ול-50% מתקני מרכזי השליטה הם של שוטרי שח"מ. "ביטול התקנים יביא לפגיעה משמעותית ביכולת המשטרה להגיב לאירועים והמשמעות היא, בין השאר, צמצום סד"כ הניידות בהתאמה לביטולו", הודיע.

"יתר על כן", ציין אהרונוביץ', "צמצום הסד"כ המבצעי של משטרת ישראל כמוצע, תביא בהכרח לפגיעה משמעותית ובלתי סבירה ביכולת משטרת ישראל לקיים רמת כוננות ראויה של כוחותיה, במיוחד בשים לב לכך שסד"כ שוטרי השח"מ מהווה 40% מסד"כ תקני הקבע ביחידות בהם מתוקננים תקני שח"מ".

אהרונוביץ' הבהיר עוד כי הוא יסכים לצמצום כוחות שח"מ, אם במקומם יגיעו שוטרים בקבע ביחס של 1:1, ובמימון משרד האוצר או משרד הביטחון.

גורמים במשרד הביטחון מסרו בתגובה לוואלה! חדשות כי "לשר הביטחון יש הערכה גדולה מאוד לעבודה ולעשייה של המשטרה. מערכת הביטחון וצה"ל עושים מעל ומעבר כדי לסייע למשטרה במשימותיה הרבות, אולם יש לזכור כי יש לצה"ל משימות רבות וקיימת מצוקה של כוח אדם, ולכן צה"ל ומערכת הביטחון נאלצים לקצץ בכל המקומות. למרות הקיצוצים ומצוקת כוח האדם, אין פגיעה במג"ב ובשב"ס, וגם הקיצוץ במשטרה הוא די זניח. הכל נובע ממשימות רבות נוספות וממצוקת כוח אדם".

(עדכון ראשון: 23:11)

עוד בנושא:
האם יחידת העילית להב 433 במשטרה תקוצץ?
סבב מינויים במשטרה: ניסו שחם יפקד על מחוז י-ם
ראש אכ"א מעריך: "ב-2020 יותר מ-50% לא יתגייסו"
שיא למערך הלוחם בגיוס מרץ 2011

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully