וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזדהים עם גלעד: עשרות ידוענים נכנסים ל"צינוק"

גלעד גרוסמן

26.6.2011 / 0:03

מיזם המחאה הנושא את השם "לא ליפול לשבי האדישות" יצא לדרך, במסגרתו ישהו ידוענים בצינוק המדמה את תאו של גלעד שליט. "יותר מדי מתעסקים במחיר השחרור ולא במחיר של אי שחרור"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד)

פרוייקט הדגל לציון חמש שנים לנפילתו בשבי של החייל החטוף, גלעד שליט, יצא אמש (שבת) לדרך, עם כניסתה של השחקנית וזוכת פרס ישראל, גילה אלמגור ,לצינוק המדומה שנבנה באולפני הרצליה.

ב-24 השעות הקרובות ישהו ב"צינוק" 24 אנשי ציבור, כל אחד מהם למשך שעה בהם שחקנים דוגמת אלמגור ומשה איבגי, אנשי צבא וביטחון דוגמת עמי איילון וכרמי גילון, וזמרים כגון אביב גפן ומשה פרץ. כמו כן ייכנס לצינוק גם חזי שי, אשר ישב בעצמו בשבי האויב.

השחקנית גילה אלמגור בפרויקט "הצינוק של גלעד" באולפני הרצליה. יוני 2011. אורי לנץ
"אני הייתי שורפת את המועדון ומבעירה צמיגים". גילה אלמגור בצינוק המדומה/אורי לנץ

סיקור מיוחד: חמש שנים לחטיפת שליט:

יממה במאהל שליט: 24 שעות, דקה אחר דקה
מאות הפגינו בכרם שלום למען עסקת האסירים
חשבון נפש: אישי ציבור דנים במאבק להשבת שליט
ברמאללה מחכים לעסקה: "חלאס - שחררו את שליט"
איך מתייחסת התרבות הישראלית לגלעד שליט?
חמש שנים לחטיפה: רוצים לכתוב לגלעד מסר?

לפני כניסתה לצינוק אמרה אלמגור כי השתתפותה בפרוייקט הוא המעט שהיא יכולה לעשות. "עד עכשיו המאבק שהכתיבו אביבה ונעם היה מאופק", אמרה אלמגור. "אני הייתי שורפת את המועדון ומבעירה צמיגים". היא הוסיפה כי "אין ספק שלשבת שעה בתנאים הלא נעימים של הצינוק המדומה זה כלום לעומת הסבל שגלעד עובר זה חמש שנים בתנאים קשים בהרבה". אלמגור אמרה עוד כי היא איננה מאמינה שהפרוייקט ישפיע על מקבלי ההחלטות, אולם הבהירה שחשוב "להמשיך ולהעלות את הנושא לסדר היום הציבורי".

עם יציאתה מהצינוק לאחר שעה, אמרה אלמגור כי "שעה זה כלום, אבל בכל זאת קורה משהו כשאתה מבין שאתה בבידוד. כולי תקווה שהקולות של כל 24 האנשים יישמעו, גם בשתיקתם".

עמי איילון, ראש השב"כ לשעבר ומשתתף גם הוא בפרוייקט אמר כי "בחמש השנים האחרונות משהו רע מאוד קורה לנו בתוך המדינה". הוא הוסיף שהוא מעוניין להבהיר מסר לראש הממשלה, לפיו מעשיו פוגעים בצורה אנושה בביטחון המדינה. "הדיון הציבורי עוסק יותר מדי במחיר השחרור ולא במחיר של אי השחרור . העובדה שגלעד נמצא כבר חמש שנים בשבי זו שחיקה קשה מאוד לביטחון של מדינת ישראל, שבנוי על ההבנה שעבור כל בחור צעיר שאנחנו מגייסים, אם ייקרה לו משהו, המדינה תהיה שם בשבילו. אם את ההבנה הזאת מפרים, אני חושש שתקום קבוצת צעירים ותגיד 'חפשו אותנו בפינה'".

"הביקורת לגטימית ורק מעוררת עוד עניין"

איילון הוסיף כי לדעתו העובדה שמדובר במעין תוכנית ריאליטי עשויה למשוך ציבור שאיננו מתעניין או עוקב אחרי דיונים כבדי משקל בנושא שליט, וכך יעורר עוד יותר את הציבור בעניין.

אבשלום אגסי, ממפיקי האירוע שמתקיים תחת הכותרת "לא ליפול לשבי האדישות", ציין כי המסר שמנסים המארגנים להעביר הוא כן לעסקה, וכי המיזם הוא רק כלי להעברת המסר. לדבריו, נבחרו אנשי ציבור וידוענים מקשת רחבה, כדי למשוך כמה שיותר עניין ציבורי.

בהתייחסו לביקורת שנמתחה על המיזם על כך שמדובר בתוכנית ריאליטי, אמר אגסי כי "הביקורת הלגיטימית היחידה היא האם הפרוייקט פוגע במאמצים לשחרר את שליט או לא". לדבריו, גם השמעת ביקורת היא לטובה כי היא רק מעוררת עוד עניין תקשורתי.

דליה שליט כהן, קרובת משפחתו של גלעד, אמרה הערב כי "לבני המשפחה תחושה של אכזבה קשה מהממשלה שלא מסוגלת לקבל החלטה אמיצה ולשחרר את גלעד. זו אזלת יד שגובלת בשערורייה". היא הוסיפה כי "אנחנו לא יכולים לסבול את זה יותר, ורוצים לראות אותו כאן איתנו היום. נתניהו ממסמס ודוחה את ההחלטה ומורח אותנו. האנשים בממשלה הקשיחו את ליבם ונאטמו. כל העם נלחם למען גלעד, לא רק המשפחה - שהפכה להיות 'הומלסים'. העם מגיע למאהל ומביא למשפחה אוכל, אבל רק את גלעד לא מביאים".

(עדכון ראשון: 20:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully