וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילד בן 5 טבע בבריכה בים המלח, מצבו קשה מאוד

רמי שני

25.6.2011 / 18:37

לירן מיכאלוב שטבע בבריכה במלון, פונה במסוק לבית החולים סורוקה בבאר שבע לאחר מאמצי החייאה של צוותי מד"א. במקביל, מצבה של הפעוטה בת הארבע שטבעה אתמול בכנרת ממשיך להיות קשה

שתי טביעות של ילדים בתוך יממה: לירן מיכאלוב, בן חמש וחצי, טבע היום (שבת) בבריכת מלון 'קראון פלאזה' בים המלח, שם שהה בחופשה משפחתית.

המצילים ואורחי המלון הבחינו במיכאלוב צף כשהוא מחוסר הכרה בבריכה של המלון והזעיקו עזרה. אחר מאמצי החייאה הצליחו הפרמדיקים שהגיעו למקום להחזיר לו את הדופק, והוא פונה במסוק של צה"ל לבית החולים סורוקה בבאר שבע, אולם גם בעת הפינוי מצבו לא היה יציב. מבית החולים נמסר כי מצבו קשה מאוד והוא מאושפז בטיפול נמרץ.

מבדיקה ראשונית עולה, כי ההורים איפשרו לו לצאת ממבנה המלון לשחק והוא הגיע לבריכה: "כשלא ראינו אותו, יצאנו לחפש אותו ובבריכה ביקשנו מהמציל שיבדוק אם הוא נמצא שם ואז גילינו אותו" סיפר יוסף, אביו של הילד.

"מצבו של הילד קשה מאוד והוא מחובר למכשיר הנשמה ולאמצעי תמיכה אחרים, וסובל מסימני טביעה קשים ביותר", סיפר פרופ' פבלו ז'גופסקי מבית החולים סורוקה לוואלה! חדשות. "אנחנו מחכים שמצבו יתייצב, ובנתיים הוא ממשיך לקבל טיפול בניסיון לתת לו הזדמנות להתאושש. חייו עדיין בסכנה". פרופ' ז'גופסקי הוסיף כי קשה עדיין להעריך מהם סיכוייו של הילד להתאושש. "במצבים כאלה כל מקרה נבחן לגופו. לצערנו אין לנו עדיין פרטים לגבי הזמן ומשך שהותו של הילד במים, שזהו אחד מהגורמים החשובים במקרים כאלה".

מדוברות רשת קרון פלאזה נמסר כי צוות המצילים של המלון משה את הילד מהמים במהירות והחל בפעולות החייאה עד להגעת צוות מד"א, וכי הם מתפללים לשלומו.

במקביל, מצבה של הפעוטה בת הארבע ממרכז הארץ שטבעה אתמול בחוף עין גב שעל שפת הכנרת ממשיך להיות קשה. מצוותי מד"א שפינו את הפעוטה נמסר כי מחקירה ראשונית עולה כי ייתכן שטביעתה של הפעוטה נגרמה משום שהיא נכנסה למים עם לחמנייה ונחנקה, לאחר שהלחמנייה תפחה בפיה כתוצאה מכניסת מים.

בתוך כך, בבית החולים קפלן ברחובות ממשיכים הרופאים להיאבק על חייו של ילד בן שש, שטבע ביום חמישי בבריכת השחייה של קיבוץ חפץ חיים בשפלה. צוות של מגן דוד אדום העניק לילד טיפול רפואי וביצע בו פעולות החייאה ממושכות. בסופן פונה הילד במצב קשה לבית החולים.

עוד על האירועים בסוף השבוע:
ילד בן שש טבע בבריכה בקיבוץ בשפלה
פעוטה בת ארבע טבעה בחוף עין גב בכנרת, מצבה קשה
טרגדיה בצפון: בן 5 נספה בדליקה בדירה בעמק יזרעאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully