וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה ביומיים: נפט דלף למפרץ אילת

רמי שני

25.6.2011 / 15:24

כוחות פועלים לטפל בכתם הנפט בן מספר טונות, שנשפך מספינה במפרץ אילת, לאחר שאתמול אירעה דליפת מזוט במפרץ. ח"כ חנין: "במצב הקיים, אסון נפט בישראל הוא רק שאלה של זמן"

מתנדבי יחידות חילוץ אילת איילות פועלים היום (שבת), בפעם השנייה בתוך יומיים, כדי לטפל בכתם נפט שנשפך מספינה במפרץ אילת. מדובר בכמות של מספר טונות ואנשי היחידה פועלים להקיפו ולמנוע את התפשטותו.

אתמול דלפו כתמי שמן של דלק מסוג מזוט ברצועת חוף אלמוג באילת, בין המרינה לגבול שמורת האלמוגים. היקף הזיהום הוערך בין טון אחד לשני טונות דלק וגם אתמול, מדובר היה ככל הנראה בזיהום שמקורו באנייה שפלטה את הדלק.

עוד בנושא:

דלק נפלט לחופי אילת, אין סכנה לשמורת האלמוגים


בכינוס ציבורי בנהריה הזהיר ח"כ דב חנין, יו"ר הוועדה לסביבה ובריאות בכנסת, כי "במצב הקיים, אסון נפט בישראל הוא רק שאלה של זמן. בדיוני הוועדה על סכנות נפט במפרץ אילת התגלתה לנו תמונה מדאיגה של הזנחה וחוסר יכולת התמודדות".

ח"כ חנין, שמקדם ניסיון חקיקה לתיקונים סביבתיים בחוק הנפט הוסיף כי: "קידוחי הנפט המתוכננים בים התיכון מייצרים איתם סכנות חדשות. הים התיכון לא יוכל לספוג אסון כדוגמת מפרץ מקסיקו. חוק הנפט המיושן משנת 1952 שאינו כולל הגנות סביבתיות כלשהן אינו מתאים עוד לישראל וחייבים לתקנו באופן דחוף ולהוסיף לו מנגנוני הגנה סביבתיים כפי שהצענו. שרי הממשלה המתנגדים לחוק ישאו באחריות עצומה ולא יוכלו להגיד – בפני ועדת החקירה שתוקם – שלא הזהרנו אותם מראש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully