וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה זועמת על אסד: "הפליטים אינם טרוריסטים"

שר החוץ הטורקי דאווטולו אמר כי ארצו עוקבת בדריכות אחר הפעילות הצבאית הסורית בגבול ואינה מאמינה להסברים כי מטרתה ללכוד טרוריסטים: "הנמלטים הם אזרחים, רובם נשים וילדים".

נמשכת המתיחות על הגבול בין טורקיה לסוריה: שר החוץ של טורקיה אחמט דאווטולו מתח ביקורת חריפה על הפעילות הצבאית הסורית באזור הגבול. העיתון הטורקי "הורייט" ציטט היום (שבת) את דאווטולו, שהודיע כי טורקיה עוקבת בדריכות אחר הנעשה בגבול הסורי ואינה מסתפקת בהסבריה של סוריה כי מדובר בפעילות ללכידת טרוריסטים. "הסורים שנמלטו מהחיילים היו אזרחים, רבים מהם נשים וילדים שלא יכלו להיות טרוריסטים", אמר דאווטולו. דאווטולו הודיע כי דיבר עם מקבילו הסורי וואליד מועלם והבהיר לו את דאגותיה של טורקיה בעקבות המצב בגבול.

פליטים סורים בטורקיה, יוני 2011. רויטרס
יותר מ-10,000 פליטים כבר חצו את הגבול לטורקיה במהלך השבועיים האחרונים/רויטרס

עוד על המצב בגבול בין טורקיה לסוריה:

המתח בין סוריה לטורקיה בשיאו: נגמ"שים בגבול
טורקיה לאסד: יש לך שבוע להפסיק שפיכות הדמים
ארדואן מחריף את הטון: "סוריה מבצעת זוועות"

בלילה שבין רביעי וחמישי התקבצו כוחות ביטחון סורים באזור גבול טורקיה. לפי הדיווחים, חיילים סורים מלווים בנגמ"שים וצלפים נכנסו לכפר חירבת אל-ג'וז, הסמוך לגבול המדינה עם שכנתה. בהמשך דיווחו תושבים גם על פשיטה צבאית על הכפר מנאח, שם דווח כי חיילים על נגמ"שים יורים במכונות ירייה ללא אבחנה. הכפר נמצא קילומטרים ספורים מדרום לגבול, וקילומטרים ספורים מצפון לעיר המרכזית חלב, השנייה בגודלה במדינה.

בתוך כך דיווחה רשת אל ג'זירה כי מספר הקורבנות שנהרגו במהלך ההפגנות אתמול בסוריה עומד על 20 ולא על 15 כפי שדווח עד כה. על פי הדיווח בהפגנות בעיר חמאה השתתפו כ-200,000 בני אדם.

יותר מ-10,000 פליטים כבר חצו את הגבול לטורקיה במהלך השבועיים האחרונים והם שוהים כעת בארבעה מחנות פליטים. המצב הנוכחי עורר גלי ביקורת מצד אנקרה על התנהלותה של סוריה ואתמול קרא שר החוץ של סוריה, וואליד מועלם, לטורקיה "לשקול מחדש" את תגובתה לנאום הרפורמות של הנשיא בשאר אסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully