וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקט בגולני נגד פינוי מאחזים: 4 לוחמים למאסר

יהושע בריינר

24.6.2011 / 12:19

יממה לאחר ששלפו חולצות עליהן נכתב "גולני נלחם באויבים - ולא מגרש יהודים", נשלחו 4 לוחמים בחטיבה למחבוש. שאר המעורבים במחאה יישפטו בתחילת השבוע הבא

ארבעה לוחמים מגדוד 13 של חטיבת גולני, נשפטו הבוקר (שישי) למחבוש. זאת לאחר שהביעו אתמול מחאה חריגה נגד פינוי עתידי של יישובים ומאחזים. בתום טקס סיום המסלול פשטו חלק מהלוחמים את מדיהם והציגו חולצות שהכינו מראש, עליהן נכתב "גולני נלחם באויבים – ולא מגרש יהודים".

שני חיילים נשפטו ל-20 ימי מחבוש, חייל נוסף נשלח ל-18 ימי מחבוש ואילו אחד החיילים שנמנה על מארגני האירוע, נשלח ל-30 ימי מחבוש. בצה"ל מתכוונים לשפוט את כל החיילים שהיו מעורבים באקט ובשל כך זומנו שישה לוחמים נוספים למשפט שיתקיים ביום ראשון. עוד אמרו בצה"ל כי אין כל כוונה לעבור על האירוע לסדר היום ושכל החיילים שנטלו חלק בפרובוקציה יטופלו בדין משמעתי.

את החיילים שפט מפקד החטיבה אלוף-משנה אופק בוכריס. לאחר שחרורם מהמאסר, ישקול מפקד החטיבה בוכריס את המשך שירותם של החיילים כלוחמים. החייל שנשלח ל-30 ימי מחבוש, הוגדר כמי שיזם את הפרובוקציה עם ארגון "חומש תחילה".

לאחר האקט שבוצע על ידי לוחמי החטיבה, אמרו בוועד מתיישבי השומרון בתגובה כי "על שר הביטחון והמערכת המדינית הבכירה לעשות חשבון נפש כיצד שליחת חיילים לגירוש יהודים והרס ההתיישבות במקום להילחם באויב האמיתי, מביאים חיילים מכל קצות האוכלוסייה להצהיר כי לא יבצעו משימות מסוג זה".

עוד בנושא:

חיילים בגולני מחו בטקס צבאי נגד פינוי מאחזים

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully