וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס נגד הרעת תנאי האסירים: "הפרת החוק הבינ"ל"

ניר יהב

24.6.2011 / 11:00

הודעת ראש הממשלה נתניהו בדבר שינוי המדיניות כלפי "הטרוריסטים שיושבים בכלא הישראלי" התקבלה במורת רוח בקרב שוביו של גלעד שליט. "ניסיון להסתיר את כישלון ישראל"

בחמאס תקפו בחריפות את דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיהם יוחמרו הצעדים נגד אסירי הארגון בכלא הישראלי. בחמאס אמרו כי צעדים אלו הם ניסיון להסתיר את הכישלון הביטחוני של ישראל בהגעה לגלעד שליט ובהשגת הסכם לשחרורו. דובר חמאס סאמי אבו זוהרי אמר הבוקר (שישי) כי הצעדים שישראל מתכוונת לנקוט בהם נגד האסירים הפלסטינים הם "הפרה של החוק הבינלאומי". אבו זוהרי אף קרא לקהילה הבינלאומית לפעול נגד "פשעי הכיבוש".

דובר חמאס אבו זוהרי הוסיף בהתייחסותו לדבריו של ראש הממשלה כי "המסר שלנו לקהילה הבינלאומית ולמשפחת שליט הוא שנתניהו אחראי לכך שלא הצלחנו להגיע להסכם לשחרור שליט בתמורה לאסירים הפלסטינים. הדרך היחידה לסיים את פרשת שליט היא לשחרר את האסירים הפלסטינים". עד לשעה זו לא נמסרה תגובת לשכת ראש הממשלה.

באירוע הנעילה של ועידת הנשיא שהתקיים אמש, אמר ראש הממשלה נתניהו כי "חמאס הודיע שהוא דחה את בקשת הצלב האדום לבקר את גלעד שליט. החלטתי לשנות את מדיניות ישראל כלפי הטרוריסטים שיושבים בכלא הישראלי. אנו מחויבים לכבד את החוק הישראלי, את החוק הבינלאומי ואת האמנות הבינלאומיות, אבל איננו מחויבים למעבר לכך. לכן, התנאים המפליגים של הטרוריסטים בתוך הכלא הישראלי ייפסקו".

נתניהו הוסיף כי "אנחנו נוקטים בשורה של צעדים לשינוי התנאים בכלא. אני מבקש לתת דוגמה אחת: עצרתי את הנוהל האבסורדי שלפיו טרוריסטים שיושבים בכלא הישראלי על רצח נרשמים ללימודים אקדמיים. לא יהיו יותר דוקטורנטים לטרור, מאסטרנטים לרצח. החגיגה הזאת נגמרת. ואני מבקש לברך את מנהיגי ארה"ב, אנגליה, צרפת שתבעו מחמאס לשחרר את שליט ודרשו לאפשר לצלב האדום לבקר אותו. ואם כולנו בארץ ובחו"ל נאחד כוחות ונמשיך להפעיל לחץ מוסרי, פוליטי והסברתי על חמאס באופן יומיומי, נקדם את שחרורו של גלעד עד שובו הביתה בשלום".

בכיר חמאס ד"ר סלאח ברדוויל אמר אתמול כי גלעד שליט לא יראה אור יום "אלא לאחר ביצוע עסקה לשחרורו". לדבריו, ישראל מנצלת את הארגונים הבינלאומיים, כגון הצלב האדום, "כדי להטעות את דעת הקהל העולמית ולהסתיר את הפשעים שהיא מבצעת נגד האסירים הפלסטינים". לדבריו, מה שנדרש כעת הוא למלא אחר סעיפי ההסכם לשחרור שליט: "ישראל קיבלה מספר מסרים משליט. כעת היא מנסה לברר היכן הוא נמצא דרך קריאה לצלב האדום לבקרו".

חמש שנים לחטיפת שליט - סיקור מיוחד

ארגוני זכויות אדם: "על חמאס לשים קץ ליחס הלא אנושי לשליט"
תמי ארד: מעטים יקבלו הקרבת בנם בחיים כצורך ביטחוני
חמש שנים לחטיפת שליט: כתבו לגלעד מסר

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully