וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמי ארד: מעטים יקבלו הקרבת בנם בחיים כצורך ביטחוני

אשתו של הנווט הנעדר רון ארד כתבה כי לעומת שוללי עסקת שליט, "אני חזיתי במו עיני בהתנפצות התקווה. המתנגדים יכולים להדחיק את רון לפינות חשוכות, לי אין פריבילגיה כזו"

תמי ארד, אשתו של הנווט הנעדר רון ארד, התייחסה אמש(חמישי) ליום השנה החמישי לחטיפתו של החייל השבוי גלעד שליט. במכתב מיוחד של ארד לציון היום נאמר, כי "חמש שנים שעם ישראל נחלק לשני מחנות. המחנה שמאמין ששחרור מחבלים בעסקת חילופי שבויים הוא אסון לעם ישראל, והמחנה שגורס שכוח ההרתעה של מדינת ישראל לא יקום או ייפול על כתפיו של חייל בודד, או על ידיהם של אלף רוצחים. זה לא סוד שאני נמנית על המחנה השני, המחנה שממאן לקבל את השבי כברירת מחדל".

חמש שנים לחטיפת שליט - סיקור מיוחד

נתניהו: "חגיגת הטרוריסטים בכלא הישראלי תיפסק"
יואל שליט קיבל תואר: "החיים נמשכים אבל זה קשה"
הצלב האדום לחמאס: תנו אות חיים מגלעד שליט
חמש שנים לחטיפת שליט: כתבו לגלעד מסר

"ההבדל ביני לבין מתנגדי העסקה, החרדים לגורלו של עם ישראל בשל שחרור רוצחים, הוא שאני התבוננתי במו עיני בהתנפצותה של התקווה. כאשר ישי, הטייס שטס עם רון, חולץ שעות אחדות אחרי הנטישה והגיע לדירה הקטנה שלנו בשיכון המשפחות ברמת דוד, פניו אמרו ייאוש. אווירת נכאים שרתה בדירה באותן שעות. מעטים האמינו שרון נטש בחיים".

"אני במחנה שממאן לקבל את השבי"

"לימים כשקיבלנו את אות החיים הראשון מרון, אחת התמונות עם הזקן השיעי, שנתבקשתי לשמור זמן ארוך בסוד גדול מטעמי המשא ומתן שלא בדיוק התנהל, נשלחה לביתי עוגה ענקית ממפקד הבסיס דאז. התרגשנו בחדרי חדרים עד דמעות. היה זה יום חג. יום הולדת שני, האמנו בנאיביות אופטימית. שוכנעתי שהתמונה המיוסרת שהגיעה מרון היא תעודת ביטוח. 'שלא תעזי לבכות על הזקן והעיניים הנוגות. הוא חי', נזפו בי הקרובים. אכן הוא היה בחיים. שבוי, עצוב אבל חי".

"התמונות שהגיעו מאוחר יותר, המכתבים והיומן המחישו את חייו המסויטים בשבי, ולא היה לי מושג שמדובר בחלק הקל. לאחריהם בא השקט שהתמתח לידי ניתוק מוחלט וביטא בבוטות בלתי מתפשרת את נעדרותו. נעדרות נצחית שהחלה בתקווה גדולה והסתיימה בריק של 25 שנים".

"גם מתנגדי העסקה לא מאחלים לגלעד את גורלו של רון אבל הם, ברצונם, יכולים להדחיק את רון לפינות חשוכות. לי אין את הפריבילגיה לעצום עיניים כי כשאני עוצמת אותן אני רואה אותו. שבוי ומובס ואיננו. כשאני שומעת את הקולות המצדיקים את הקרבתו של גלעד למען מדינת ישראל, ואת אלה המחזקים את ראש הממשלה בסרבנותו, ואת מי שמאחל לגלעד שישוב הביתה במהרה בדרך נס, אני עצובה".

"מעט מאוד אנשים מושלכים לסיטואציה שבה חיים אביבה ונועם כבר חמש שנים. מעט מאוד אנשים נאלצים להתמודד עם סקרים של בעד ונגד החיים של בנם. מעט מאד אנשים היו מקבלים בהבנה את צרכיה של המדינה להקריב את בנם בעודו בחיים למען בטחונה", סיכמה תמי ארד, אשתו של הנווט השבוי.

אלמגור: למנוע מהאסירים ביקורי משפחות

בתוך כך, הודיע אמש ראש הממשלה שבכוונתו "להפסיק את חגיגת הטרוריסטים בכלא הישראלי", ולהחמיר את תנאי האסירים הביטחוניים, בתגובה לסירוב חמאס לאפשר לנציגי הצלב האדום לבקר את שליט במקום שביו.

ארגון נפגעי הטרור אלמגור בירך על ההודעה: "הגיע הזמן לסיים את פרק השעשועים שהקימו המחבלים בתוך בתי הסוהר. אלמגור קורא גם לאסור ביקורי משפחות, כפי שגלעד שליט אינו מקבל ביקורים, ולמנוע ביקורי עורכי דין שחלקם הפכו לבלדרים בשירות המחבלים וארגוניהם, תוך ניצול מעמדם. מבחנה של ההחלטה יהיה לאורך זמן, כשיתחילו הלחצים מבית ומחוץ".

המשנה לראש הממשלה, סילבן שלום, הביע גם כן תמיכה בדברי נתניהו, ואמר כי "מדובר בהחלטה חשובה של ראש הממשלה. תנאי הכליאה של האסירים הפלסטיניים בישראל הינם טובים לאין שיעור מהתנאים להם הם ראויים. בנוסף, עלינו לזכור שבעזה מוחזק גלעד שליט שלא מקבל תנאים בסיסיים, דבר המגדיל את תחושת אי הצדק".

(עדכון ראשון: 22:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully