וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילים בגולני מחו בטקס צבאי נגד פינוי מאחזים

חיילים מגדוד 13 של חטיבת גולני פשטו בתום טקס סיום המסלול את מדיהם וחשפו חולצות עם הכיתוב: "גולני נלחמים באויב - ולא מגרשים יהודים". בצה"ל הודיעו שהנושא בבדיקה

פוליטיקה בצה"ל? חיילים מגדוד 13 של גולני הביעו אמש (חמישי) מחאה חריגה נגד פינוי עתידי של יישובים ומאחזים. בתום טקס סיום המסלול פשטו חלק מהלוחמים את מדיהם, והציגו חולצות שהכינו מראש, עליהן נכתב "גולני נלחמים באויב - ולא מגרשים יהודים".

גם כמה מבני משפחות החיילים לבשו חולצות זהות. מצה"ל נמסר בתגובה כי המח"ט והמג"ד של גולני לא הבחינו במחאה. "אם אכן היה כזה אירוע, הנושא ייבדק", אמרו בצבא.

מוועד מתיישבי השומרון נמסר בתגובה כי "על שר הביטחון והמערכת המדינית הבכירה לעשות חשבון נפש כיצד שליחת חיילים לגירוש יהודים והרס ההתישבות במקום להילחם באויב האמיתי מביאים חיילים מכל קצות האוכלוסיה להצהיר כי לא יבצעו משימות מסוג זה".

אירוע דומה אירע בעבר בחטיבת כפיר. באוקטובר 2009, במהלך טקס השבעה שנערך לחיילי גדוד שמשון בכותל המערבי, הניפו חיילים שלט גדול ובו נכתב "גדוד שמשון לא מפנה בחומש". במקביל הונפו שלטים דומים על ידי הורי חיילים בקהל. רק לאחר התערבותם של המפקדים במקום הורידו שני החיילים שהניפו את השלט את הכרזה, אולם הדבר הפך מהר מאוד לשיחת היום בקרב חיילי הגדוד.

השלט הונף על רקע פעילות גדוד שמשון בצפון השומרון באותה העת, במסגרתה פינה הגדוד את העולים להתנחלות חומש, שפונתה במסגרת תוכנית ההתנתקות.

(עדכון ראשון: 21:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully