וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: 25 שנה לאיש עסקים על ריגול למען ישראל

מאסרים זהים נגזרו גם על שני ישראלים שהורשעו שלא בנוכחותם שכן מעולם לא נעצרו. איש העסקים, טארק חוסיין, הורשע כי קיבל כספים בתמורה להעברת מידע לישראל וגיוס סוכנים למענה

בית משפט במצרים גזר היום (חמישי) מאסרי עולם, שנקצבו ל-25 שנים, על שני ישראלים ואיש עסקים מצרי שהורשעו בריגול למען ישראל. הישראלים נשפטו שלא בנוכחותם שכן השלטונות המצרים מעולם לא הצליחו לעצור אותם. איש העסקים, טארק חוסיין בן ה-37, הואשם בקבלת 37,000 דולר בתמורה למסירת מידע לישראל על חברות תקשורת מצריות, סוריות ולבנוניות.

על פי דיווחים מצריים, חוסיין הודה כי נסע במהלך השנים האחרונות מספר פעמים לסוריה ושם השיג מידע על ביטחון הפנים הסורי מגורם ביטחוני בכיר בדמשק, בתמורה לסכומי כסף גדולים שהעביר לו.

זמן קצר לאחר שנחשפה הפרשה, לפני כחצי שנה, טען העיתונאי הלבנוני שארל איוב, עורך העיתון הלבנוני "א-דיאר", כי חוסיין ניסה אף לגייס אותו לעבוד למען המוסד לפני כ-9 חודשים. לדבריו, חוסיין הציע לו להגיע לסין, לתאילנד ולדרום אפריקה כדי לשאת הרצאות תמורת סכומי כסף גדולים, אלא שהתנהגותו של חוסיין עוררה בו חשד והוא סרב להצעה. "חשדתי בו וסרבתי לנסוע למרות הפיתויים שהוצעו לי", אמר.

העיתון אל-מסרי אל-יום דיווח לאחר חקירתו הראשונית של חוסיין, כי בחקירתו מסר כי נודע לו מקצין המוסד שהפעיל אותו, "אידי משה", שהמודיעין הישראלי עומד מאחורי חיתוך כבלי התקשורת בקרקעית הים התיכון לפני כשנתיים, שהביא לניתוק האינטרנט במצרים למשך כמה ימים. הניתוק גרם אז להפסדים כלכליים כבדים לחברות רבות במצרים שניהלו עסקאות דרך האינטרנט.

בימים אלה מוחזק במצרים הצעיר הישראלי-אמריקאי אילן גרפל המואשם אף הוא בריגול למען ישראל. אמש דווח כי יועצו ומקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עורך הדין יצחק מולכו, הגיע לביקור בן מספר שעות בקהיר, במהלכו ידון עם בכירים מצרים בנושא שחרורו של גרפל.

עוד באותו נושא:
ריגול ישראלי במצרים? "האזנות וחטיפת תיירים"
דיווח במצרים: מחפשים מרגל ישראלי שפועל 20 שנה
פרשת הריגול במצרים: "סוריה עצרה בכיר ביטחוני"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully