וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצלב האדום לחמאס: תנו אות חיים מגלעד שליט

אריאל נוי

23.6.2011 / 13:13

הצלב האדום פרסם הודעה בה הוא דורש מחמאס להציג הוכחה לכך שגלעד שליט עדיין בין החיים. "למשפחת שליט יש את הזכות תחת החוק ההומניטרי הבינלאומי להימצא בקשר עם בנם", נכתב בהודעה

בקרוב ימלאו חמש שנים לחטיפתו של החייל גלעד שליט ובצלב האדום מבקשים כעת מחמאס לפרסם סימן חיים ממנו. "החוסר המוחלט במידע לגבי שליט הוא לחלוטין בלתי מתקבל על הדעת", אמר מנכ"ל הצלב האדום הבינלאומי, איב דאקור, בהודעה שפרסם הארגון. "למשפחת שליט יש את הזכות תחת החוק ההומניטרי הבינלאומי להימצא בקשר עם בנם".

לדברי נציגים בצלב האדום, הוועד הבינלאומי של הארגון קרא כבר בעבר לחמאס לאפשר לגלעד שליט להיות בקשר עם משפחתו, אך ללא הצלחה. בנוסף, חזר הצלב אדום מספר פעמים על בקשתו לקבל גישה ולבקר את גלעד שליט, אך החמאס מעולם לא השיב בחיוב.

כיוון שלא התקבל סימן חיים משליט במשך כמעט שנתיים, הצלב האדום הבינלאומי דורש עכשיו שחמאס יציג הוכחה כי הוא חי. "הצלב האדום הבינלאומי ימשיך לעשות כל מאמץ אפשרי לקבל גישה לגלעד שליט או לפחות ליצור קשר בינו לבין משפחתו", נכתב בהודעה.

על ההתפתחויות האחרונות בפרשת שליט:
גורם מצרי: "עסקה על שליט? פער גדול בין הצדדים"
חמש שנים לחטיפת גלעד שליט - איך נכשלה התרבות במאבק להשבתו?
חמש שנים בשבי - כתבו לגלעד מכתב אישי

בשבוע שעבר: מטה שליט הפגין מול מטה הצלב האדום

ייתכן שההודעה באה בעקבות לחץ שהפעיל מטה שליט על הארגון לפעול למען החייל החטוף. פעילים מהמטה למען שליט הפגינו בשבוע שעבר מול בניין "הצלב האדום" בתל אביב בדרישה שהארגון יפעיל סנקציות נגד חמאס על כך שאינו מתיר לנציגי הארגון להיפגש עם החייל החטוף. בין השאר ביקשו הפעילים שהארגון יגנה בפומבי את חמאס.

גורם מצרי המוגדר 'מהימן' אמר אתמול לעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון, כי העמדות של ישראל וחמאס בנוגע לעסקה לשחרור שליט עדיין רחוקות זו מזו. הגורם הכחיש את הדיווח לפיו ישראל הציגה לחמאס הצעה חדשה בנושא העסקה וכי חמאס דחה אותה.

"מצרים פועלת כמתווכת בין ישראל לחמאס ולשם הצלחת העסקה אנו מסייעים בהעלאת רעיונות שמטרתם לגשר על הפערים בין עמדות הצדדים", הוסיף הגורם שהבהיר כי בין הצדדים עדיין קיים "פער גדול". הגורם תיאר את עמדותיה של ישראל כ"קיצוניות וקשות מאוד".

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully