וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במטה מצנע תוקפים: "שום שד עדתי, דבריו עוותו"

פנחס וולף

23.6.2011 / 11:58

עקב הפרסום לפיו התבטא המועמד לראשות העבודה בצורה גזענית כלפי יריבו עמיר פרץ, אמרו במחנה מצנע כי לא היו דברים מעולם. "רק שמיעה סלקטיבית יכולה לתת פרשנות כה קיצונית לדברים"

במטה של המועמד לראשות מפלגת העבודה עמרם מצנע תקפו הבוקר (חמישי) בחריפות את האופן בו התפרשו דבריו של מצנע בכנס הפעילים שנערך השבוע בגבעתיים. "זהו מקרה מזעזע ומוקצן של אצבע קלה על ההדק שיורה בכל פעם בשד העדתי", אמרו מהמטה בשיחה עם וואלה! חדשות, "כל מי שנכח באירוע, והיו 50 אנשים כאלו, לא הצליחו להבין, ולא שמעו, כל אמירה שיש בה שמץ של עניין עדתי או גזעני. רק שמיעה סלקטיבית ביותר יכולה לתת פרשנות כה קיצונית לדברים".

מהמטה נמסר עוד, כי "רוב האנשים שנכחו באירוע אינם אנשים שתומכים באופן גלוי במצנע. שאלו הרבה שאלות והעירו הרבה הערות תוך כדי דבריו. אף לא אחד מהם הבין או חשב שמצנע דיבר על שד עדתי, לא במהלך האירוע, לא אחריו ולא יום-יומיים אחרי האירוע. כל מי שמנסה למנף את הסיפור ולחשוד במצנע, שהיה ראש עיריית ירוחם חמש שנים, שהוא מוציא את השד העדתי מהבקבוק, כל שנותר לנו זה לבוז לו".

על פי הפרסום ב"מעריב", במהלך נאומו מול ותיקי מפלגת העבודה בגבעתיים מצנע התייחס ליריביו במרוץ למפלגת העבודה ואמר כי "יש להרצוג וגם ליחימוביץ' ערך מוסף ענק. הם לא עמיר פרץ. הוא בא מארץ אחרת. אפשר לבנות איתם צוות עבודה יעיל אחרי הבחירות. זה לא היה קיים בתקופה הקודמת שלי, אז כולם ראו רק את האינטרס האישי. הפעם זה יכול להיות שונה".

מנגד, תקפו אנשי מחנה עמיר פרץ בחריפות את מצנע על הדברים שפורסמו בשמו. "אנחנו גאים להיות בפלנטה החברתית ושוחרת השלום של עמיר פרץ", אמר ראש המועצה האזורית שער הנגב, אלון שוסטר, "אנשיו צועדים לצדו במאבקים החשובים כבר עשרות שנים. חבל שכשמפלגת העבודה נפתחת לקהלים חדשים, מגיעות אמירות כאלו שיוצרות שוב ניכור וריחוק בין חלקים בעם".

ואילו פרופסור דני גוטוויין אמר כי "מצנע רוצה להפוך את העבודה לטיטאניק, מפלגת השבעים, שתתפרק במגע עם המציאות הישראלית. הוא הוכיח בדבריו שהוא בלתי כשיר להנהיג מפלגה. פרץ הוא ישראל, ומצנע הוא נוסטלגיה של שירי ארץ ישראל".

עוד על המרוץ לראשות העבודה:
מצנע: "רבע מטפסי המתפקדים בעבודה אינם כשרים"
הוא חוזר: מצנע יכריז על מועמדותו לראשות העבודה
העבודה: שמונה ח"כים, שישה מתמודדים בפריימריז

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully