וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרגיל העורף יגיע היום לשיאו: מה צפוי לקרות?

יהושע בריינר

22.6.2011 / 7:00

במסגרת תרגיל "נקודת מפנה 5", תתורגל ירידה למקלטים בשעה 11:00 וכן בשעה 19:00. כמו כן, תתורגל מערכת התרעה סלולרית חדשה. בצה"ל קוראים לאזרחים לשתף פעולה עם התרגיל

תרגיל העורף הלאומי מגיע לשיאו: היום (רביעי) בשעה 11:00 בבוקר תישמע צפירה עולה ויורדת וכלל אזרחי המדינה יתרגלו ירידה למקלטים או למרחבים המוגנים במסגרת תרחיש של ירי טילים ארוכי טווח על ישראל. האזעקה תושמע בכל רחבי המדינה ובפיקוד העורף צופים כי מרבית האזרחים ייטלו חלק בתרגיל. כמו כן, לראשונה תושמע גם אזעקה נוספת בשעה 19:00 שמטרתה לתרגל את המשפחה בכניסה למרחבים המוגנים והכנתם לשעת חירום.

במסגרת התרגיל, תדומה נחיתת טיל בלתי קונבנציונלי בנצרת עלית היום בשעה 9:00. לאחר כשעתיים יתורגל בית החולים אסף הרופא בראשון לציון במתווה דומה וכן יתורגלו נחיתות טילים בתחנת הכח בחדרה ובנמל אשדוד. מחר יכלול מתווה התרגיל הדמיה של התרסקות מטוס בתחנת הכח רידינג בתל אביב וכן אירוע של התפרצות חומרים מסוכנים באתר רמת חובב מדרום לבאר שבע.

במקביל, תנוסה גם מערכת מסר אישי שבמסגרתה יועברו מסרים סלולריים שיתריעו מפני נפילת טילים ישירות אל המכשירים הסלולריים של האזרחים. המערכת תופעל רק בשש רשויות מקומיות אולם בכוונת פיקוד העורף להכניס את המערכת לשימוש כך שבתרגיל העורף הלאומי הבא כלל אזרחי המדינה יקבלו מסרים אישיים למכשירי הטלפון הסלולריים. כמו כן, תתורגל חלוקת ערכות מגן לאזרחים, ובצה"ל אומרים שזו הזדמנות טובה לאזרחים שטרם נטלו את ערכות המגן, להצטייד בהן שוב.

בנוסף, יבצעו כל הרשויות המקומיות תרגילים שידמו נפילת טילים במרחבי הערים כאשר ראשי הערים יתרגלו את ניהול הרשות במצבי חירום, זאת לצד נציגי פיקוד העורף. כמו כן, יחידות החילוץ וההצלה יערכו תרגילים במספר מוקדים ברחבי הארץ. גם בתי החולים, על אף השביתה החלקית המתקיימת בהם, אמורים ליטול חלק בתרגיל במסגרת התרחישים השונים של אירועים בהם נפגעים רבים. כמו כן, בכמה מפעלים במספר רשויות יתבצעו תרגילי חירום המדמים פגיעה של חומרים מסוכנים ורעילים. בשל התרגיל, צפויה תנועה ערה של רכבי חירום בכבישי הארץ.

עוד על תרגיל העורף הלאומי:
כל מה שצריך לדעת לקראת תרגיל העורף הלאומי
ערב התרגיל הלאומי: חילופי מפקדים בפיקוד העורף
בכיר בפיקוד העורף: 85% מבתיה"ס לא ערוכים לחירום

(עדכון ראשון: 21:13)

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully