וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפתנים נגד ייבוא מוצרי חלב: "הענף יתמוטט"

רמי שני

21.6.2011 / 21:40

רפתנים ומנכ"לי מחלבות הביעו התנגדות נחרצת לכוונת רה"מ לפתוח את שוק החלב לייבוא מחו"ל. לטענתם, הדבר יבוא על חשבון פרנסתם של רפתנים בישראל ובכוונתם להחזיר הפיקוח על המחירים

פתיחת השוק לייבוא מוצרי חלב מחוץ לארץ לא תקדם את הוזלת מחירי המוצרים, אלא עלולה להביא להתמוטטות ענף ייצור החלב בישראל - כך הסכימו 3,000 רפתנים ומנכ"לים של מחלבות בישראל שהגיעו היום (שלישי) לכנס של התאחדות מגדלי הבקר לחלב שהתקיים במלון רמדה בירושלים.

במהלך הכנס, הודיעה התאחדות מגדלי הבקר לחלב כי בכוונתה להתנגד נחרצות לכוונת משרד התמ"ת לפתוח את השוק לייבוא מוצרי חלב מחוץ לארץ. "אנחנו מתכוונים להיאבק על כך, כי ייבוא פירושו לפרנס את הרפתנים בחוץ לארץ, בעיקר באירופה, על חשבון הרפתנים בישראל", אמר מנכ"ל ההתאחדות, יעקב בכר. הוא הוסיף, כי "מדינת ישראל לא מסבסדת את החלב ומוצריו, כמו במקומות אחרים. הכוונה שלנו היא לדון עם המשרדים הנוגעים בדבר, משרדי האוצר והתמ"ת, כדי להביא לכך שיוחזר הפיקוח על המחירים".

גבינת קוטג'. עומר מירון
"בינואר 2008 הרפתנים קיבלו 2.008 שקלים לליטר חלב. היום מקבלים הרפתנים 2.15 שקלים, בהיותו בפיקוח משרד האוצר"/עומר מירון

לדברי בכר, רשתות השיווק הגדולות כבר הורידו את המחירים בעוד שעלות החלב הגולמי נותר כשהיה: "המחיר שבו מספקים הרפתנים למחלבות הוא בפיקוח ואנחנו לא יכולים להעלות אותו". בנוסף, ביקש בכר להסביר לקברניטי המשק כי "זו בעצם הדרך של הממשלה להגן על הצרכן – באמצעות הפיקוח על מחירי המוצרים".

עמדתם של הרפתנים ומנכ"לי המחלבות באה בתגובה להתבטאותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בנושא עליית מחיריהם של מוצרי החלב, לפיה ביקש משר האוצר "להיוועד עם שר התמ"ת והחקלאות, ולבחון פתיחה של שוק החלב לתחרות. ביקשתי שיביאו המלצות עוד השבוע, ואני מצפה לראות את המלצותיהם".

ייצור החלב מבוסס במידה רבה על חומרי גלם מיובאים. מכוני יצור המזון לבהמות מייבאים את חומרי הגלם מחוץ לארץ והעלות שלהם במקומות רבים התייקרה במידה משמעותית, בהשוואה למחירם בשנים קודמות. גורמים בתעשיית החלב העריכו כי מדובר בעלייה של מאות אחוזים. זאת למרות ש"מחיר המטרה" של החלב, המחיר שבו הוא מסופק למחלבות, התייקר ביחס לשוק הישראלי ועלה בכ-7% בממוצע. "בינואר 2008 הרפתנים קיבלו 2.008 שקלים לליטר חלב. היום מקבלים הרפתנים 2.15 שקלים, בהיותו בפיקוח משרד האוצר", אמר בכר.

מגדלי הפרות לחלב, שוקלים עתה את המשך צעדיהם. הם הביעו תקווה כי יתאפשר לנציגיהם להיפגש בקרוב עם שרי האוצר והתמ"ת, ולגבש צעדים שיובילו להורדת המחירים. במקביל הודיעו כי לא מן הנמנע שינקטו צעדי מאבק כדי להבטיח את המשך קיום הענף.

עוד על התייקרות מוצרי החלב:
ועדת הכלכלה: להחזיר הקוטג' לפיקוח
בנימין נתניהו: שוק החלב ייפתח לייבוא
פירות המאבק: ירידה של 25%-35% במכירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully