וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביצע מעשי סדום באחייניתו ואיים: "שתקי או שאכלא"

גלעד גרוסמן

21.6.2011 / 19:27

גבר מכפ"ס הורשע שביצע מעשי סדום ומעשים מגונים באחייניתו במשך 12 שנים מאז הייתה בת 4. כיום, בגיל 28, היא מסבירה: "היינו משפחה מאוד מלוכדת, אשתו היתה לי כמו אמא שניה"

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (שלישי) את ציון משה, תושב כפר סבא בן 55, בביצוע מעשי סדום בנסיבות אינוס ובמעשים מגונים באחייניתה של אשתו, במשך כ-12 שנים, מאז הייתה בת ארבע. השופטים זיכו את משה מחמת הספק משניים מהמקרים בהם הואשם, ובצעד נדיר התירו לפרסם את שמו, למרות שמדובר בעבירות מין בתוך המשפחה. "אני מרגישה הקלה עצומה. אחרי ששמעתי את הכרעת הדין, אני נושמת לרווחה", אמרה המתלוננת לוואלה! חדשות. "מזל שאלוהים שלח לי את בעלי ששכנע אותי להתלונן במשטרה".

כתב האישום, שהוגש בשנת 2006 באמצעות עורכת הדין טוני גולדנברג מפרקליטות מחוז תל אביב, מגולל שורה ארוכה של עבירות מין שביצע הדוד באחייניתו. באחד המקרים, צפו השניים יחד בטלוויזיה בביתה של המתלוננת, אז הכניס הדוד את ידו מתחת למכנסיה ומישש את איבר מינה. במקרה אחר, אילץ אותה לבצע בו מין אוראלי. כמו כן, נהג משה לבצע מעשים מגונים בילדה בעת שהשגיח עליה ועל ילדים נוספים, כאשר שיחקו בחדר המשחקים של המשפחה - וגם כאשר החזיר אותה לביתה לאחר ששמרה על בני משפחתו. במקרה אחר, כאשר ביקרה בביתו, הקרין בפניה סרט פורנוגרפי, וגם אז ביצע בה מעשה מגונה.

מכתב האישום עולה עוד כי כאשר הייתה המתלוננת בת 15, ביצע בה משה מעשה סדום, בעת שלנו בבית מלון בחופשה משפחתית. במהלך המשפט הכחיש משה את האישומים נגדו, ובמהלך עימות שנערך בינו לבין המתלוננת טען שמדובר בשקרים.

השופטים קבעו שגרסת המתלוננת מהימנה. הם פסקו כי בכל המקרים שנאלצה לספר את גרסתה לאירועים, היא "סיפרה על כך באופן עקבי, תואם וקוהרנטי, לעניין, ללא דרמות וללא הפרזות מיותרות". עוד כתבו השופטים כי המתלוננת לא ניסתה "לייפות את דמותה ולא טענה כי התנגדה לנאשם, וכי הלה כפה את עצמו עליה תוך שימוש באיומים או בכוח. היא הודתה בפשטות ובכנות כי התירה לנאשם לבצע בה את זממו, ובעת מעשה, גופה היה מתאבן ללא כל יכולת תגובה". הם קבעו עוד, כי לו רצתה להעליל עליו, הייתה יכולה לטעון שהדוד אנס אותה. כמו כן, נמצאו חיזוקים לגרסתה, ולכן העדיפו אותה השופטים על פני גרסתו של משה.

"לא רציתי לפגוע ביחסים במשפחה"

"מצד אחד אני לא מעכלת מה קרה, אבל מצד שני מרגישה הקלה עצומה", אמרה המתלוננת, כיום בת 28. לדבריה, היה לה קשה מאוד לחשוף את מעשיו של הדוד. "היינו משפחה מאוד מלוכדת. אשתו הייתה בשבילי כמו אמא שנייה. הם היו אצלנו בבית שלוש או ארבע פעמים בשבוע, היו לנו יחסים ממש קרובים. אמי ודודתי היו יותר מאחיות מאפילו. לא רציתי לפגוע ביחסים במשפחה. הדוד כל הזמן אמר לי לא לספר, ושאם אספר יכניסו אותו לכלא. מה ילדה קטנה מבינה?".

על המעשים סיפרה לראשונה לבן זוגה, כיום בעלה, כאשר הייתה בת 17. "ישבנו בים", היא משחזרת. "לקחתי מקל שמצאתי על החוף וכתבתי על החול 'נאנסתי'. לא יכולתי יותר, זה התפוצץ". גם לאחר מכן לא אזרה אומץ להתלונן במשטרה, וגם לא סיפרה לאביה - אלא רק לאמה. את התלונה במשטרה הגישה לפני חמש שנים. "הוא סיפר לדודה שלי על מה שהוא עשה (יצוין כי בהכרעת הדין נקבע כי לא ניתן לקבוע שמשה התוודה בפני אשתו, ג.ג.), אבל במשך שנים דודתי המשיכה להיות אתו בקשר ולא ידעתי על זה. אחרי שנים, כשבעלי סיפר לאבא שלי, שלא ידע בכלל על המעשים, הם גילו שהוא עדיין מתגורר איתה, ושאחות נוספת של אמא שלי יושבת איתם בבית - כאילו שכלום לא קרה". לאחר מכן אביה ובעלה לחצו עליה להגיש תלונה במשטרה.

"אני הייתי ילדה קטנה, והוא היה מישהו שכולם אוהבים וסומכים עליו, שחושבים שיש לו גישה לילדים", היא מספרת. "הוא כביכול היה משגיח על הילדים בחדר המשחקים, ואז הוא עשה את מה שעשה לי. הוא גם תקף אותי מינית בבית של סבתא שלי, כשהוא היה מחזיר אותי מהבייביסיטר, בבתי מלון. כל הזדמנות כזאת הוא ניצל".

כתוצאה ממעשי הדוד, הפכה המתלוננת לילדה מסוגרת ומופנמת. "לא היו לי חברות, לא יצאתי לשום מקום, סבלתי מהתפרצויות בכי בלתי מוסברות. הייתי ילדה שלא משתפת, לא פותחת, לא מדברת", היא אומרת. כבר שנים שהיא עוברת טיפול פסיכולוגי. "אני עדיין לא אדם שלם, אבל אני מנסה לבנות את החיים שלי צעד אחרי צעד. אני כמו תינוק שעושה צעדים ראשונים, אבל ההליכה עדיין לא יציבה לגמרי".

למרות הקושי הרב שבהגשת התלונה, העימות במשטרה והעדות בבית המשפט, המתלוננת לא מתחרטת על כך ומציעה לקורבנות נוספים להתלונן. "למרות הסבל בחשיפה, הקושי הרב והסחבת שדורשים המון כוחות, היום, כשאני מסתכלת אחורה, אני אומרת שמזל שאלוהים שלח לי את בעלי ושעשיתי את הצעד הזה. אחרי ששמעתי את הכרעת הדין אני נושמת לרווחה".

עוד באותו נושא:
חשד: ביצע מעשה סדום בבתו החורגת ותקף את אחיה
קרבן האונס תובעת מיליונים: "איבדתי 25 שנה מחיי"
אישום: הסב אנס את ארבע נכדותיו הקטינות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully