וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע הספר עצוב: הספרן בקריית שמונה כבר מתגעגע

אחרי שנים של עבודה, אברהם לב, הספרן המיתולוגי בקריית שמונה, יושב בבית ומחכה להכרעה שתקבע אם הספרייה תיסגר סופית או תמשיך לפעול. לדבריו, "בתל אביב זה לא היה קורה"

לוקח ללב: אברהם לב עובד כבר 23 שנים כספרן בספרייה העירונית בקריית שמונה. בכל בוקר היה רגיל לב לצאת מביתו ולהגיע אל הספרייה שמזמן כבר הפכה לבית חם ואוהב עבורו. אולם, עם החלטת בית המשפט השלום בנצרת שמינה מפרק זמני למוסד שנקלע לגירעונות כספיים כבדים, חייו השתנו. בעקבות הפסיקה, לב קיבל מכתב פיטורים ונשלח לביתו.

בתחילת השבוע נפגש ראש העירייה, הרב ניסים מלכה, עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי, על מנת למצוא פתרון סביב סגירת מוקדי התרבות בעיר וביניהם הספרייה העירונית, המתנ"ס ואולם התרבות, זאת לאחר שתושבי העיר איימו כי ישביתו את הלימודים בעקבות סגירתם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בזמן שראש העירייה מלכה יושב על המדוכה יחד עם גורמים ממשרד ראש הממשלה, במטרה למצוא פתרון הולם עבור תושבי העיר, לב מגלה לא מעט ספקות סביב פתיחה מחודשת של הספרייה. "אין לי חיים חוץ מהספרייה. אני אדם שחי לבד, ללא משפחה. הספרייה הייתה כל עולמי. הייתי מגיע עם חיוך גדול בכל בוקר מחדש". לב לא מנסה לחפש אשמים, אבל הוא בטוח שמצבה של העיר קריית שמונה הלך והחריף, בשל היעדר פיקוח מצד ממשלת ישראל.

"לצערי, דבר כזה לא היה קורה בעיר כמו תל אביב או חיפה. אנחנו נמצאים בפריפריה רחוקים מהעין ורחוקים מהלב. רק שקורה אסון מישהו מגיע לכאן". הסביר לב והוסיף. "זה לא סוד שהרשות המקומית נמצאת בגירעונות כספים כבדים, הכתובת הייתה על הקיר, פשוט היה נוח להתעלם מכך".

הילדים בעיר אוהבים תרבות

מלבד פיטוריו, לב מציין כי הגעגועים לילדי העיר מציפים אותו בכל בוקר מחדש. "ישנם ילדים נפלאים כאן בעיר. שאוהבים תרבות ואוהבים ספרים. אני הייתי אחראי בספרייה על השכרת ספרים. היו המון ילדים שאהבו לקרוא. לאורך השנים ילדי העיר ובני הנוער הפכו להיות המשפחה שלי. את כולם הכרתי דרך העבודה".

ואכן, נראה שהמצב משפיע לרעה לא רק על לב, אלא גם על ילדי העיר שחשים תסכול רב נוכח המצב אליו נקלעו בעל כורחם. "לב הוא אישיות מכובדת שכולם מכירים", סיפר תלמיד כיתה ו' מבית הספר הממלכתי רמב"ם בעיר. "הוא קיבל את כולם בחיוך ותמיד עזר לנו. אי אפשר לתאר את הספרייה בלי אברהם. זה עצוב מאוד לדעת שבן אדם שנתן את כל חייו למען הספרייה יושב בבית לבד מחוסר תעסוקה. אני מקווה שנקבל עזרה כדי להשיב את החיוך לפניהם של עשרות ילדים", הוסיף.

עוד על סגירת מוסדות התרבות בקריית שמונה:
דווקא בשבוע הספר: הספרייה בקריית שמונה נסגרה
נתניהו התערב, השבתת החינוך בקריית שמונה נדחתה
צעירי קריית שמונה הפגינו: "אין טעם להישאר בעיר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully