וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט התגונן: "לא החזקתי אצל מסר קופה סודית"

גלעד גרוסמן

21.6.2011 / 14:37

ראש הממשלה לשעבר המשיך להעיד במשפטו בפרשת מעטפות הכסף. אולמרט דחה על הסף את טענת הפרקליטות, לפיה החזיק כסף שהתקבל מאיש העסקים טלנסקי בכספת במשרדו של עו"ד אורי מסר

"לא החזקתי אצל מסר קופה סודית בשום צורה שהיא והטענה הזאת היא טענה חסרת שחר", כך אמר היום (שלישי) ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט במהלך עדותו בבית המשפט המחוזי בירושלים במסגרת פרשת מעטפות הכסף. אולמרט הוסיף כי "אני חושב שקופה סודית זו טרמינולוגיה בלתי הגונה וחסרת שחר כדי ליצור נופך של שחיתות וחוסר הגינות ושל הסתרה על ידי ועל ידי עו"ד מסר".

בפרקליטות טוענים כי עו"ד אורי מסר, מי שהיה מקורבו של אולמרט החזיק כסף שהתקבל עבורו מאיש העסקים משה טלנסקי בכספת סודית במשרדו. אולמרט דחה את הטענה. "פרשנות המושג הזה שמתאר את מה שעשיתי הוא בלתי נסבל כי הכוונה היא שנעשה פה משהו קונספירטיבי שנגוע בשחיתות ואני מכחיש את העניין הזה בכל תוקף", אמר.

כאשר נשאל לגבי מסירת כספים למסר בין השנים 2003 ל-2005, השיב אולמרט כי "ההצגה הזאת היא חלק ממאמץ שיטתי מעורר חמלה לאלץ את הנסיבות לתוך מסגרת זמן שמתאימה לקונספציה". לדברי אולמרט, הוא גייס כספים לצורך הפעילות הפוליטית השוטפת שלו עוד לפני השנים שמוזכרות בכתב האישום ומי שניהל את הכספים הללו היה מסר.

אולמרט הבהיר כי מדובר בכספי תמורות לצורך פעילות פוליטית שהוחזקו על ידי מסר בנאמנות כפי שגם מסר טען בעדותו בבית המשפט. אולמרט הוסיף כי לא ידע בזמן אמת כי הכספים הוחזקו בכספת, אולם אין בכך שום פסול. "מה שקומם אותי ובאמת טלטל אותי זה הטענה על ההחזקה הסודית בקופה הסודית בכספת סודית. זה משהו שבכל מהותו נגוע בשחיתות קונספירטיבית שאני מעורב בה וזה משהו בלתי נסבל". אולמרט אמר עוד שבמהלך הקריירה שלו גייס לפחות 250 מיליון דולרים למגוון מטרות לאומיות וציבוריות, ואמר שבמושגים של "כסף פוליטי" 300 אלף הדולרים שהוחזקו אצל מסר זה סכום יחסית נמוך.

עוד בנושא משפט אולמרט:
אולמרט על טלנסקי: "פנטזיונר, רק גייס כספים"
אולמרט: קיבלתי 140 אלף ש"ח מטלנסקי - ובאישור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully