וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלמנת קרפ הטיחה בנאשמים: "הגורילות רצחו אותו"

גלעד גרוסמן

21.6.2011 / 10:48

התביעה במשפט ארבעת המורשעים באי מניעת פשע בפרשת הירצחו של אריק קרפ, דורשת לגזור עליהם מאסר בפועל. האלמנה שרה סיפרה בשלב הטיעונים לעונש כי "מאז הרצח, אין לנו חיים"

"אריק היה בעל לדוגמא ואבא למופת. מאז הרצח החיים שלנו השתנו מהקצה אל הקצה. אין לנו חיים", כך אמרה הבוקר (שלישי) שרה קרפ, אלמנתו של אריק קרפ. זאת, במסגרת שלב הטיעונים לעונש במשפטם של ארבעת הצעירים שהורשעו בבית משפט השלום באי מניעת פשע, עבירה שעונשה עד שנתיים מאסר, לאחר שלא מנעו מתוקפיו של קרפ להורגו.

התובע במשפט, עו"ד מנחם מזרחי מפרקליטות מחוז תל אביב, אמר בדיון כי הנאשמים לא נקפו אצבע כדי למנוע את התקיפה האכזרית. הוא ציין עוד, שבשל היכרותם עם תוקפיו של קרפ, לכל צעד שהיו נוקטים הייתה משמעות רבה יותר מפעולה של עובר אורח. עוד טען, כי העובדה שלאחר התקיפה חגגה החבורה ושתתה אלכוהול, מצביעה על זלזול בחיי אדם. הוא ביקש מבית המשפט להעביר מסר מרתיע ולקבוע נורמת התנהגות ראויה.

עו"ד מזרחי הציג מספר פסיקות קודמות שדנו באי מניעת פשע, בהן גזר הדין של מרגלית הר שפי, שנידונה לתשעה חודשי מאסר. מזרחי ביקש מבית לגזור עונש מאסר בפועל על הנאשמים, ולכל הפחות שישה חודשי עבודות שירות.

עוד בנושא:

דרישה בכנסת עקב משפט קרפ: "הגדירו מחדש רצח"
בני נוער הפגינו מול ביהמ"ש: "כולנו משפחת קרפ"

דרישה לעונשים קלים יותר

ההגנה זעמה על הדברים, וטענה שהסדר הטיעון כלל הסכמה שהתביעה תעתור לעונש של עבודות שירות ללא נקיטת מספר, וודאי שלא מאסר מעבר לכך. עורכי הדין, משה יוחאי, ניר אלפסה, צפריר יגור ועופר קופרמן, אמרו שיש לכבד את ההסכמות שבבסיס הסדר הטיעון. "המקרה של הר שפי שונה שנות אור ממה שמדובר פה", טען עו"ד יוחאי. לדבריו, בעוד הר שפי ידעה לאורך זמן על כוונותיו של יגאל עמיר, ולא מנעה רצח, כאן מדובר באירוע של כמה שניות, ועל כך הנאשמים צריכים לתת את הדין, ולא על התוצאה.

הוא ציין עוד את המקרה של רועי ברינג, שנרצח כשניסה להפריד ניצים בקטטה, ואמר שדווקא לאור האלימות הקשה שהפעילו הנאשמים באותו לילה, לא ניתן היה לדעת מה היה קורה לנאשמים לו היו מתערבים. הם ביקשו להימנע מהרשעתם של הנאשמים, ולגזור עליהם עונשים קלים יותר.

קרפ, שלא העידה במשפט עצמו מכיוון שהושג הסדר בין הצדדים, התפרצה בתחילת דבריה לעבר הנאשמים: "הגורילות שיושבים פה מולי הם שתקפו את אריק, הם שרצחו אותו. הם לא עמדו מהצד, ואם כן, למה לא עזרו לי? למה אף אחד לא נתן לי טלפון?".

"לפני 14 באוגוסט היינו משפחה למופת", סיפרה האלמנה. "שתי בנות שלומדות, אריק היה גאה בהן. הכל היה תקין. אם הם היו מונעים את הרצח בעלי היה כאן היום. הם לא רק שלא מנעו, אלא לקחו חלק ברצח".

האלמנה סיפרה שמאז מותו של בעלה המשפחה סובלת מקשיים כלכליים. "קשה לנו ביום יום, קשה לנו לשבת סביב השולחן. אין מי שישמע אותנו כשאנחנו חוזרים הביתה", אמרה.

עו"ד טלי איזנברג, ממרכז נגה לנפגעי עבירה, אמרה כי "הנאשמים הורשעו בכך שייתכן ויכלו למנוע את מותו המיותר של אריק קרפ אך לא מנעו זאת. הם לא הורשעו רק על כך שעמדו ולא עשו דבר. אין לנו ספק שלהגשת כתב האישום, להרשעה ולעונש שייגזר במקרה זה קיימת חשיבות חברתית אמיתית, בחברה בה צריך, לצערנו, להפעיל את המשפט הפלילי כדי למנוע מאדם לעמוד מן הצד ולצפות בזוועה של המתת אדם אחר, לשם שעשוע, בבעיטות ובאגרופים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully