וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המאמצים: פולארד לא שוחרר להלוויית אביו

פנחס וולף

20.6.2011 / 20:40

מקורביו של ג'ונתן פולארד וחברי כנסת הגיבו בכעס לסירוב הממשל האמריקאי לאפשר למרגל הישראלי ג'ונתן פולארד להשתתף בהלוויית אביו. "ציפינו ליותר הומניות"

למרות בקשות ראש הממשלה בנימין נתניהו וחברי כנסת ישראלים, המרגל הישראלי ג'ונתן פולארד לא שוחרר להלוויית אביו, מוריס, היום (שני) באינדיאנה. עם היוודע דבר מותו של פולארד האב בערב שבת, נעשו מספר ניסיונות לשכנע את הממשל האמריקאי לשחרר את המרגל הכלוא זה 24 שנים ללוות את אביו בדרכו האחרונה, אולם ללא הועיל.

בהלוויה השתתפו כמאה איש, ביניהם אחותו של פולארד, קרול, שאמרה כי "מוריס הצטער כל ימיו שלא הצליח להביא לשחרורו של יונתן".

מקורבים למשפחה אמרו בתום הלוויה כי "המשפחה נפגעה מכך מאוד בייחוד לנוכח העובדה שמוריס התנדב לעשות על עצמו ניסויים של חיסונים בתקופת מלחמת העולם השנייה ובכך סיכן את חייו למען המולדת". חברת הכנסת מירי רגב (ליכוד) הצטרפה למבקרים והגדירה את יחס הממשל האמריקאי כלפי פולארד כלא אנושי וחסר חמלה. "כבני ברית עם האמריקאים הייתי מצפה ליותר הומניות מהמדינה הדמוקרטית הגדולה בעולם", אמרה רגב.

פולארד כלוא בארצות הברית מאז שנת 1985, לאחר שהורשע בריגול לטובת ישראל ונגזר עליו מאסר עולם ללא אפשרות של חנינה. נושא שחרורו של פולארד הועלה בפגישות רבות בין מנהיגי ישראל וארה"ב לאורך השנים כשלאחרונה פנה הנשיא שמעון פרס לנשיא האמריקאי ברק אובמה בבקשה לשחרר את המרגל.

עוד על המאבק למען פולארד:

הפגנה מול שגרירות ארה"ב: לשחרר את פולארד
אביו של פולארד מת, המשפחה מבקשת: שחררו אותו להלוויה
טיבי: "המאבק לשחרור פולארד - צביעות ישראלית"

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully