וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים לצאת לקורס מ"כים? תשכחו ממסלול ההסדר

יהושע בריינר

21.6.2011 / 0:02

מפקד גדוד 101 בחטיבת הצנחנים הודיע לחמישה לוחמים כי יוציא אותם לקורס מ"כים בתנאי שיוותרו על המשך שירותם במסלול ישיבות ההסדר. בישיבות זועמים: "סגנון לא מקובל"

בישיבות ההסדר הביעו זעם רב על מפקד גדוד 101 בחטיבת הצנחנים, סגן-אלוף אלון מדנס, שהודיע לחמישה לוחמים כי יוציא אותם לקורס מ"כים בתנאי שיוותרו על המשך שירותם במסלול ההסדר. חמשת הלוחמים המגיעים מישיבות ההסדר באילת, יפו ואלון מורה, התבקשו לצאת לקורס המדובר, אולם לדבריהם, בשיחה שערך עמם סא"ל מדנס, נאמר להם כי יציאתם לקורס תתאפשר רק אם יוותרו על המשך שירותם הצבאי במסלול ההסדר, כך שישרתו שירות מלא של שלוש שנים ללא הפסקות ליציאה ללימודים בישיבתם.

בעקבות הודעת מפקד הגדוד, שבו הלוחמים במהלך סוף השבוע לישיבותיהם והחלו להיוועץ עם רבניהם, שהחליטו לערב בנושא את איגוד ישיבות ההסדר. אין זו הפעם הראשונה שבה מושמעת התנגדות בחטיבת הצנחנים לפיקוד במקביל למסלול ההסדר. מפקד החטיבה לשעבר, אלוף-משנה אהרון חליווה, התבטא בעבר נגד המסלול. למרות ששיבח את הלוחמים, אמר אז חליווה כי הוא "שונא את המסלול הזה" וכי הוא לא יוציא חיילים המשרתים בו לפיקוד, שכן הדבר אינו משתלם לו. בצה"ל הביעו ביקורת על דבריו של חליווה, שהספיק בינתיים לסיים את תפקידו כמפקד החטיבה.

גורמים בישיבות ההסדר, טוענים כי דבריו של חליווה, עדיין משפיעים על המפקדים. לדברי ראש איגוד ישיבות ההסדר איתן עוזרי, "הרוח שהשרה אל"מ חליווה גורמת לכך שמפקדי הגדודים פועלים בדרך זו למרות הנחיות לפגוע ב'בנ"ישים' (בני ישיבות. י.ב). אנחנו לא מקבלים את הדרך הזאת ויוצאים נחרצות כנגד דברי מג"ד 101. סגנונו של המג"ד לא מקובל עלינו". מקורב לחמשת הלוחמים ציין כי דברי המג"ד גרמו להם לתחושות קשות. לדבריו, "הם ממש נקרעים בסיטואציה שבה העמידו אותם. הם מאוד רוצים להיות מפקדים ולהמשיך ולתרום אבל מצד שני הם חשים שרומסים אותם. הרוח בחטיבת הצנחנים היא נגד בני הישיבות. לא במקרה מספר המבקשים להגיע לחטיבה מקרב בני הישיבות ירד בעשרות אחוזים. יש תחושה שבחטיבה דורכים על ישיבות ההסדר".

על אף שהחמישה סיפרו לרבניהם כי האולטימטום של המג"ד היה ברור ונחרץ, בדובר צה"ל מסבירים כי דבריו של סא"ל מדנס לא הובנו. "בצה"ל קיימים מסלולי שירות שונים לבני ישיבות ההסדר אשר מאפשרים לימודים תורניים ויציאה לקורסי פיקוד תוך שמירה על מסגרת המסלול", אמרו בדובר צה"ל. "מבדיקה שנעשתה בגדוד עלה כי אחוז החיילים היוצאים לקורסים פיקודיים מפלוגת בני הישיבות גבוה משמעותית מאחוז היוצאים בשאר הפלוגות. בשיחה עם החיילים אמר המג"ד כי מטבע הדברים מימוש מלא של תפקיד המפקד מתאפשר בשירות של שלוש שנים. יחד עם זאת, מעולם לא חויבו בני ישיבות ההסדר לוותר על המסלול ואנו מצרים על כך שדברי המג"ד לא הובנו כפי שהתכוון".

עוד באותו נושא:

מח"ט צנחנים חזר בו: "מעריך את חיילי הישיבות"
אחרי הביקורת: אשכנזי שיבח את ישיבות ההסדר


לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

עדכון ראשון: 20:34

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully