וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם שכולה: "שינוי היזכור - השתלטות הדת על האבל"

יהושע בריינר

20.6.2011 / 10:00

27 אלף איש חתמו על העצומה של יהודית ביאלר, שבנה נפל במלחמת ההתשה, נגד החלטת הרמטכ"ל להכניס את המילה אלוהים לנוסח. "יש לנו ספר אחד קדוש, לא צריך שגם פקודות מטכ"ל יהיו כאלה"

יהודית ביאלר, אם שכולה, פתחה במאבק נגד יוזמת הרמטכ"ל בני גנץ לשנות את נוסח תפילת היזכור כך שתכלול את המשפט "יזכור אלוהים את בניו ובנותיו" במקום "יזכור עם ישראל". "הדת השתלטה כבר על מקום בחיים שלנו וכשזה הגיע לשכול הפרטי שלי החלטתי שחייבים לעצור את זה, אבל הופתעתי מעוצמת התמיכה", אמרה הבוקר (שני) ביאלר, אמו של הלוחם יורם שנהרג במלחמת ההתשה והונצח בשירו המוכר של הזמר יהודה פוליקר.

עוד בנושא:
זעם בשמאל על החלטת גנץ לומר בטקסים "יזכור אלוהים"
דעה: יזכור הרמטכ"ל מנין בא

ביאלר פתחה עצומה באינטרנט נגד החלטת הרמטכ"ל, עליה חתמו כבר למעלה מ-27 אלף גולשים. לדבריה, העם הוא זה שצריך לזכור את בנה - ולא אלוהים. "אנשים רבים כנראה מרגישים כמוני שהם הולכים ונחנקים", היא אומרת, "התחושה היא שהדת סוחבת את החיים שלנו. שינוי תפילת היזכור היה השיא אולם בשיטת הסלמי הדת משתלטת על עוד ועוד תחומים. זה מתחיל בחינוך ועכשיו זה מגיע עד לאבל האישי שלנו ואמרתי לעצמי שחייבים לעשות לזה סוף".

ביאלר מספרת שדווקא מחאת הקוטג' בימים האחרונים היוותה מרכיב חשוב ביציאתה למחאה. "ראיתי שהציבור מוכן למחות כנגד מחירי הקוטג' הגבוהים והחרם הזה עודד אותי לצאת למחאה הזאת, כי הבנתי שאסור לעבור על שינוי התפילה לסדר היום".

על אף שאיש בצה"ל לא דיבר עם ביאלר על מחאתה, היא מקווה כי תגיע לאוזני הרמטכ"ל, שיחזור בו כתוצאה מכך. החלטת הרמטכ"ל התקבלה לאחר בחינת מטה, אמרו בשבוע שעבר בצה"ל, אך את ביאלר התשובה הזו אינה מספקת. "מספיק שיש לנו ספר אחד קדוש, לא צריך להפוך את פקודות מטכ"ל לקדושות גם כן", היא אומרת, "בגילי אני כבר לא עולה על בריקדות, אבל זו מלחמה עקרונית ויש לי את הרושם שאנחנו יכולים לשנות את החלטת הרמטכ"ל ולשוב לנוסח הרגיל ולא לנוסח של הדת".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully