וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד חיל הים: נעצור את משט השנאה לרצועת עזה

קובי מנדל

20.6.2011 / 0:05

במהלך סיום קורס צוללן, הזהיר האלוף מרום את אלה המתכננים לפרוץ את הסגר הימי על הרצועה. "אני קורא לכל הגורמים המשפיעים, למנוע את יציאתו של משט הפרובוקציה המיותר"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: ערן גילווארג, עריכה: גדי וינסטוק)

מפקד חיל הים האלוף אליעזר (צ'ייני) מרום התייחס אמש (ראשון) להתארגנות של גורמים שונים להוציא אל הפועל משט נוסף, שינסה לפרוץ את המצור על עזה. על אף שנציגי ארגון ה-IHH בטורקיה הודיעו כי ספינת המרמרה לא תשתתף במשט לעזה, אמר האלוף מרום בטקס סיום מחזור 99' של קורס צוללן שהתקיים בבסיס החיל בחיפה כי "בימים האחרונים מתארגן משט שנאה נוסף לרצועת עזה שמטרתו להגיע לחיכוך עם לוחמי צה"ל, ליצור פרובוקציה תקשורתית ולייצר דה-לגיטימציה למדינת ישראל. גורמים רבים בקהילה הבינלאומית קראו לאחרונה למארגני המשט המתכונן לבטלו והבהירו כי בעזה אין בעיה הומניטארית וניתן להכניס לעזה סחורות בדרך היבשה בתאום מראש. הערב אני מבקש לנצל במה זו כדי לקרוא לכל הגורמים המשפיעים על המשט להטיל את כל כובד משקלם על מנת למנוע את יציאתו של משט הפרובוקציה המיותר הזה".

האלוף מרום הוסיף כי "כניסתן של אוניות לעזה תאפשר לחמאס - שהוא ארגון טרור קיצוני הפועל בחסות אירן להצטייד בכמויות נשק בלתי מבוקרות ולאיים על מדינת ישראל באמצעות רקטות וטילי טרור. מדינת ישראל הינה מדינה חפצת חיים דמוקרטית וריבונית הפועלת באמצעות החוק הבינלאומי. הטלת הסגר הביטחוני הימי על רצועת עזה ואכיפתו באמצעות חיל הים הן פעולות חוקיות ולגיטימיות ונעשות בהתאם להרשאתו של החוק הבינלאומי. חיל הים ימשיך ויפעל בכפוף להחלטות ממשלת ישראל ויבצע את המוטל עליו כדי להבטיח שאוניות פורצות סגר לא תגענה לחופי רצועת עזה ולחמאס".

עוד בנושא המשט:

IHH: "המרמרה לא תשתתף במשט לעזה"
בכירים בטורקיה: "ללא משט, נוכל לשפר היחסים"

עוד אמר מפקד חיל הים כי "במקביל להתחמשותם של גורמי הטרור מפעילים ארגוני הטרור מערכה שתכליתה ליצור דה-לגיטימציה למדינת ישראל במהלכה מופצים חצאי אמיתות ושקרים וכן משטי שנאה שפועלים בכסות של משטרים הומניטאריים לרצועת עזה. חיל הים מנע וימשיך למנוע הגעתם של משטים אלה כדוגמת המשט בו השתתפה האנייה 'מאווי מרמרה'. היום כבעבר אנו מזמינים את כל הארגונים המבקשים להעביר סחורות לרצועת עזה לעשות זאת בדרכים המקובלות דרך נמלי ישראל ומצרים בתאום עם גורמי הסיוע. מדינת ישראל מאפשרת היום ותמשיך לאפשר הכנסת סחורות לרצועת עזה לאחר בדיקה ביטחונית במעברים היבשתיים לרווחת תושבי רצועת עזה".

בנושאים הכלליים שמולם מתמודד חיל הים אמר האלוף מרום כי "בעת האחרונה אנו עדים לזעזועים אותם עוברות מרבית מדינות המזרח התיכון. זעזועים אלה גורמים לחוסר יציבות ועיצוב מציאות חדשה והשפעתם על ביטחונה של מדינת ישראל עדיין אינה ברור דיה ואפשר ויוסיפו אתגרים ביטחוניים איתם נידרש להתמודד בעתיד. בשנים האחרונות פועלים כוחות חיל הים בשיתוף שאר גורמי הביטחון כנגד גורמי ציר הרשע. כוחות חיל הים פועלים בנחישות בפעילות מבצעית מתמשכת שעיקרה הרחק מגבולות המדינה כדי למנוע את הברחות הנשק בדרך הים וביבשה לגורמי הטרור- חיזבאללה, חמאס והג'יהאד ובכך להבטיח כי לא יוברחו אמצעי לחימה מתקדמים לגורמי הטרור ולהבטיח את בטחונה של מדינת ישראל ואת שלום תושביה".

עדכון ראשון: 21:05

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully