וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורות ברשות: "אבו מאזן הסכים לחדש המשא ומתן"

ניר יהב

18.6.2011 / 10:31

מקורות יודעי דבר סיפרו ל"אל-ג'זירה" כי יו"ר הרשות הפלסטינית קיבל את ההצעה האמריקאית לחידוש המשא ומתן ללא תנאים מוקדמים. לדברי המקורות, "הבעיה היא ישראל, שטרם מסרה תשובתה"

האם המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים עומד להתחדש? מקורות פלסטינים המוגדרים "מהימנים" אמרו הבוקר (שבת) לאתר "אל-ג'זירה" כי יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הודיע לשליח האמריקאי למזרח התיכון, דיוויד הייל, בפגישתם ביום חמישי בעמאן, כי הוא מקבל את הצעת ארצות הברית לחדש את המשא ומתן עם ישראל ללא תנאים מוקדמים.

על פי המקורות, הייל הציג לאבו מאזן צעדים שהממשל האמריקאי ינקוט בהם במטרה לחדש את המגעים, שצפויים להתבסס על נאומו של הנשיא ברק אובמה, ושמטרתם לקרב בין ישראל לפלסטינים. "וושינגטון עדיין ממתינה לעמדתה של ישראל כלפי אותם רעיונות", הוסיף הייל. המקורות סיפרו כי אבו מאזן ביקש מהייל לדרוש מישראל לאמץ עמדה המבוססת על הפסקת ההתנחלויות וקבלת פתרון שתי מדינות.

עוד על המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים:
עריקאת מזהיר: הכרה בקווי 67’ או שנפנה לאו”ם
אובמה לפלסטינים: ”אל תקימו מדינה בלי משא ומתן”
מגעים בוושינגטון לחידוש המו”מ בין ישראל לרשות

"הייל הבהיר לאבו מאזן כי ארצות הברית מתנגדת לכך שהרשות הפלסטינית תפנה לאו"ם על מנת לקבל הכרה חד צדדית ואמר לו כי ארה"ב תיאבק בניסיון הזה ולא תאפשר לרשות להמשיך בו", אמרו. "בנוסף אמר כי על הרשות לחשוב לחדש את המשא ומתן ללא תנאים מוקדמים". עוד דווח כי ארה"ב העניקה לנתניהו חודש אחד בלבד להתחיל במשא ומתן ישיר או עקיף וכי היא מקווה שישראל תסכים לחדש את המגעים עם הפלסטינים.

בכיר פתח, פייסל אבו-שהלא, אישר כי הוצעו לרשות מספר רעיונות שמטרתם לחדש את המגעים בין ישראל לפלסטינים. "הרעיונות האמריקאים אינם בבחינת יוזמה ולא הוצגו בפנינו כיוזמה חדשה, אלא כמספר צעדים שהוצגו בפגישות של בכירים אמריקאים עם אנשי הרשות", אמר. "הבעיה היא ישראל. טרם הגיעה ממנה תשובה לרעיונות הללו".

ועוד בנושא:
צרפת יזמה ועידת שלום: ”הסטטוס קוו בלתי נסבל”
אבו מאזן: ”רוצים לפתור את הסכסוך באמצעות מו”מ”
”יועצי אבו מאזן נגד הכרזה על מדינה פלסטינית”

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully