וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: "האכזריות הסורית לא תמנע את השינוי"

18.6.2011 / 8:28

קלינטון האשימה את משטר אסד כי הוא נוהג בדרכה של בת בריתו - אירן. כמו כן, שוחחה עם שר החוץ הרוסי בניסיון לשכנעו להסכים לקבלת החלטה נגד סוריה במועצת הביטחון של האו"ם

שרת החוץ האמריקאית, הילרי קלינטון, פרסמה היום (שבת) מאמר דעה בעיתון א-שרק אל אווסט הרואה אור בלונדון בו האשימה את נשיא סוריה, בשאר אסד, בנקיטת אותה אכזריות כלפי אזרחיו כפי שאירן נוקטת. במאמר, שמהווה ניסיון נוסף להגביר את הלחץ על הנשיא הסורי, כתבה קלינטון כי "מתבהר כי הנשיא אסד קיבל החלטה בנוגע לדרך פעולתו. אבל בעוד האכזריות מאפשרת לו לדחות את השינוי שבדרכו לסוריה, היא לא תצליח לבלום אותו, סוריה בדרכה לסדר פוליטי חדש".

שרת החוץ קלינטון ממשיכה לנסות להפעיל לחץ גם על רוסיה, שאיימה להטיל וטו אם ארצות הברית תגיש הצעה נגד סוריה להצבעה במועצת הביטחון של האו"ם. קלינטון התקשרה לפנות בוקר אל מקבילה הרוסי, סרגיי לברוב, ושוחחה עמו אודות פשרה אפשרית שתאפשר קבלת החלטה נגד סוריה במועצת הביטחון.

פליטים שברחו מסוריה במחנה שהוקם בטורקיה. AP Photo/Vadim Ghirda, AP
פליטים סורים שברחו לסוריה, השבוע/AP, AP Photo/Vadim Ghirda

בתוך כך, דיכוי האזרחים בסוריה על ידי המשטר נמשך. אתמול ירו כוחות הביטחון למוות ב-19 מפגינים לפחות במהלך העימותים בין הצבא הסורי למפגינים נגד המשטר ברחבי המדינה – כך דיווחה ועדת תיאום מקומית של המפגינים בסוריה. על פי הדיווח, בין ההרוגים גם המפגין הראשון שנהרג בעיר חלב, השנייה בגודלה בסוריה, שידועה בתמיכתה בשלטון. מפגינים סיפרו לרשת BBC כי החיילים פתחו באש לעבר מפגינים בערים חומס, דמשק, ודיר א-זור שבמזרח. על פי דיווחים בתקשורת המקומית, במהומות נפצעו גם מספר חיילים ושוטרים.

עוד על המהומות בסוריה:
דיפלומטים אירופים: "צבא סוריה נלחם בחזיתות רבות מדי, אסד ייפול"
ארדואן שוחח עם אסד: "הפסק הדיכוי האלים"
האו"ם: למעלה מ-10,000 אזרחים נמלטו מסוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully