וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: "אין נעדרים בזירת הפיצוץ בנתניה"

אחרי שעות של חיפושים אחר 3 נערות שלא נוצר עמן קשר מאז פיצוץ בלון הגז אתמול, הבהירו במשטרה שהחיפושים הופסקו. טכנאי שבדק את בלוני הגז לפני הפיצוץ חשוד בהריגה

אורי לנץ

(צילום: שלומי גבאי, דניאל בוק וקובי אליהו, עריכה: טל רזניק)

אחרי שעות של חיפושים שערכו כוחות החילוץ וההצלה אחר נעדרים בזירת פיצוץ בלון הגז במרכז נתניה, הודיעה בצהריים (שישי) המשטרה, כי ככל הנראה אין נעדרים במקום. זאת לאחר שהסתיימו החיפושים אחר שלוש נערות שלא נוצר עמן קשר מאז הפיצוץ. בהערכת מצב של המשטרה ונציגי פיקוד העורף שנערכה בחפ"ק העירוני התברר כי שתיים מתוך ארבע הגופות שאותרו הלילה באזור האסון, זוהו.

במוקד החירום העירוני בנתניה התקבלו עד כה פניות רבות בנושא הנעדרים, אך ככל הנראה כל הפניות מתייחסות לשתי הגופות שטרם זוהו. גם מנכ"ל עיריית נתניה איזי ענבר, שהגיע לאזור הפיצוץ, הבהיר כי בזירת הפיצוץ אין נעדרים.

פיצוץ צינור הגז בנתניה. נמרוד סונדרס
פיצוץ צינור הגז בנתניה/נמרוד סונדרס

בסך הכל, נהרגו בפיצוץ שלוש נשים וגבר ונפצעו 60 בני אדם, ארבעה מהם באורח בינוני והשאר באורח קל. הפצועים פונו לבתי החולים לניאדו בנתניה, הלל יפה בחדרה, שם עדיין מאושפזים שניים מהפצועים ומאיר בכפר סבא.

הפיצוץ אירע מעט אחר חצות בעקבותיו קרסו חלקים מהבניין. כבר בשעות הצהריים דיווחו מספר תושבים על ריח חריף של גז בקרבת הבניין. אחת התושבות אף אמרה כי זיהתה אדם שחותך את צינור הגז המרכזי של הבניין והזעיקה את המשטרה. השוטרים עצרו וחקרו חשוד במעשה, ששוחרר לביתו לאחר חקירה במקום מבלי להילקח לתחנת המשטרה.

לאחר הפיצוץ נעצר החשוד בשנית, וכעת נבדקת מעורבותו באירוע. מהמשטרה נמסר כי בבניין מתגוררים בני משפחה של עבריינים בכירים בעיר ובמשטרה לא שוללים את האפשרות לפיה הנזק לצינור הגז שהוביל לפיצוץ נגרם באופן מכוון ועל רקע פלילי.

ד"ר אביטל לאופר, סגנית ראש העיר נתניה, הממלאת את מקומה של ראש העיר מרים פיירברג אמרה בזירת הפיצוץ כי "עיריית נתניה לבדה לא תוכל להתמודד עם הפיצוי והשיקום של אזור האסון. התערבות הממשלה תידרש". גם בעלי עסקים באזור מתחם האסון הביעו חשש מפני אופן קבלת הפיצויים על הנזק שנגרם לעסקיהם.

בהתייחס לעתידו של המבנה שנפגע הבהירה לאופר כי לפי ההערכות כרגע, נראה כי רק החלק המרכזי של המבנה ייהרס, שם קרסו עמודי התמיכה.

איזי ענבר, מנכ"ל עיריית נתניה, הבהיר כי העירייה ערוכה לטפל בנושא בצורה מערכתית. "הנחיתי את מהנדס העיר להוציא דרישה לכל חברות הגז להטמין את הבלונים בתוך חצי שנה. נכון לעכשיו לעירייה אין אפשרות לפקח ולקנוס את בעלי העסקים או בעלי הדירות שמשאירים את הבלונים חשופים.
. זו פשוט פרצה שקוראת לגנב, ועל חברות הגז לטפל בתופעה". ענבר הוסיף: "מדינה שנמצאת בסכנת מלחמה מתמדת לא יכולה להרשות לעצמה עוד קיומו של מפגע גז".

עוד בנושא הפיצוץ בנתניה:

4 הרוגים ועשרות פצועים בפיצוץ בלון גז בנתניה
דיירת בבניין בנתניה: "התרענו על דליפת הגז בצהריים"

פיצוץ גדול בבלוק בנתניה שנגרם מפיצוץ בלוני גז, יוני 2011. אורי לנץ
"הפיצוץ הרעיד את כל השכונה והרס את כל שורת העסקים בקומת הקרקע של הבניין"/אורי לנץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully