וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיירת בבניין בנתניה: "התרענו על דליפת הגז בצהריים"

"זה נראה כמו פיגוע", אמרו עדי ראייה רבים במקום הפיצוץ. לטענת הדיירים בבניין, ניתן היה למנוע את האסון. "זה מחדל של המשטרה כי הודענו להם על הדליפה". אחת השכנות סיפרה כי ראתה

מד"א

(הדיווח הראשון על הפיצוץ בנתניה)

"כבר בשעה חמש אחר הצהריים הרחתי גז מהדירה שלי. הלכתי לבדוק עם השכנה שלי, והיא אמרה שהיא גם מריחה את זה. דיווחתי למשטרה על הדליפה, ואחת השכנות סיפרה לי שהיא ראתה אדם חותך את הצינור גז. כך סיפרה הלילה (שישי) מילן אבוטבול, דיירת הבניין בנתניה בו אירע פיצוץ בלון גז, לוואלה! חדשות.

"המשטרה הגיעה, ולפי מה שידוע לי עצרה את הבן אדם ואחר כך אף אחד כבר לא דיבר איתנו עד שאירע הפיצוץ. עכשיו הבית שלי הרוס, ולא לי ולא לאמא שלי יש איפה לגור. אין לי לאן ללכת, הכל מחדל של המשטרה. אנחנו התרענו לפני שעות".

"זה נראה כמו פיגוע וגם הפציעות הזכירו פיגועים. שתי הקומות התחתונות נהרסו כמעט לגמרי", הוסיף מתנדב בכוחות איחוד והצלה, שרגא גרופמן. בפיצוץ נהרגו ארבעה בני אדם ו-60 נפצעו, רובם באורח קל.

פיצוץ בנתניה כנראה כתוצאה מפיצוץ בלון גז גרם למותם של ארבעה בני אדם ונזק כבד לבניין, יוני 2011. אורי לנץ
"מחדל של המשטרה"/אורי לנץ

ד"ר אביטל לאופר, סגנית וממלאת מקום ראש העיר נתניה, איששה את הדברים וסיפרה כי אכן התקבלה תלונה על ריח חזק של גז מצד התושבים, אך פקח שהגיע למקום לא מצא דבר. "מדובר בבניין בן למעלה מ-40 שנה מעל לשטח של מסעדות", אמרה. ד"ר לאופר הוסיפה כי הנושא נמצא כעת בבדיקת המשטרה.

ויקטור, עובד שנכח בבית הקפה בו אירע הפיצוץ, נפצע קלות בידו. "אנחנו כל יום חמישי יושבים בבית הקפה שנמצא ממול לבית הדירות", סיפר. "שמענו את הפיצוץ ועפו עלינו כל התריסים. היינו בטוחים שמדובר בפיגוע. כשיצאתי מבית הקפה גיליתי לתדהמתי שהבניין נהרס. מרחוק ראיתי את הגופות מוטלות על הרצפה, והיה ריח חריף של גז באוויר".

"הפיצוץ הרעיד את כל השכונה והרס את כל שורת העסקים בקומת הקרקע של הבניין", הוסיף יוסף אבו מורא, בעל פיצוציה במקום. "הפיצוציה שלנו ניזוקה בצורה חלקית, בעיקר נזקים לסחורה, אבל הבניינים שיותר קרובים לאיזור הפיצוץ נהרסו בצורה חמורה, כמו לדוגמא סניף בנק הפועלים". יוסף הוסיף יכ ביתו נמצא בקומה החמישית בבניין ונפגע גם הוא בפיצוץ.

"זה נראה כמו נורה שמתפוצצת, רק יותר גדול", תיארה אלמוג, בת 16, את הפיצוץ. אלמוג סיימה זמן קצר קודם לכן את עבודתה וישבה מול הבניין בעת הפיצוץ. לדבריה, "ראיתי אש ואז עף לעברי רסיס. הכל התפוצץ והיה פתאום חושך. עליתי על מונית וברחתי משם". אלמוג פונתה לבית החולים לניאדו כשהיא סובלת מחתך במצח. ולאחר טיפול שוחררה לביתה.

פיצוץ גדול בבלוק בנתניה שנגרם מפיצוץ בלוני גז, יוני 2011. רויטרס
"הפיצוץ הרעיד את כל השכונה"/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully