וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 הרוגים ועשרות פצועים בפיצוץ בלון גז בנתניה

איילה חננאל, אריאל נוי וגלעד גרוסמן

17.6.2011 / 4:08

שלוש נשים וגבר נהרגו בפיצוץ ועוד כ-80 בני אדם נפצעו, רובם באורח קל. המשטרה צפויה לחקור בחשד לרשלנות את טכנאי חברת הגז שהגיעו למקום שעות לפני הפיצוץ בעקבות תלונות על דליפה

אורי לנץ

(צילום: שלומי גבאי, דניאל בוק וקובי אליהו, עריכה: טל רזניק)

ארבעה בני אדם נהרגו וכ-80 בני אדם נפצעו, מתוכם ארבעה באורח בינוני, בפיצוץ שאירע הלילה (שישי) סמוך לשעה חצות בבניין ברחוב כיכר העצמאות בנתניה. בין ההרוגים שלוש נשים וגבר כבן 50. מהמשטרה נמסר כי מדובר בפיצוץ בלון גז או מספר בלוני גז, בעקבותיו קרסו חלקים מהבניין. עוד נמסר כי בבניין מתגוררים מספר בני משפחה של עבריינים בכירים בעיר.

בשעות הצהריים דיווחו מספר תושבים על ריח חריף של גז בקרבת הבניין. אחת התושבות אף זיהתה אדם שחותך את צינור הגז המרכזי של הבניין והזעיקה את המשטרה. השוטרים חקרו חשוד במעשה, ששוחרר לביתו לאחר חקירה במקום מבלי להילקח לתחנת המשטרה. לאחר הפיצוץ נעצר החשוד בשנית, וכעת נבדקת מעורבותו באירוע. במשטרה מתכוונים לעצור מספר עובדים בחברת הגז שנשלחו לבדוק את הבניין, בחשד לרשלנות. כמו כן, במשטרה נבדק גם חשד כי הנזק לצינור הגז שהוביל לפיצוץ נגרם באופן מכוון ועל רקע פלילי.

מילן אבוטבול, המתגוררת בבניין בו אירע הפיצוץ סיפרה כי "כבר בשעה 17:00 הרחתי גז מהדירה שלי. הלכתי לבדוק עם השכנה והיא אמרה שהיא גם מריחה את זה. דיווחתי למשטרה על הדליפה ואחת השכנות סיפרה לי שהיא ראתה אדם חותך את צינור הגז. המשטרה הגיעה ולפי מה שידוע לי לקחה את הבן אדם ואחר כך אף אחד כבר לא דיבר איתנו עד שאירע הפיצוץ. עכשיו הבית שלי הרוס, לא לי ולא לאמא שלי יש איפה לגור, אין לי לאן ללכת. הכל מחדל של המשטרה אנחנו התרענו לפני שעות".

פיצוץ גדול בבלוק בנתניה שנגרם מפיצוץ בלוני גז, יוני 2011. אורי לנץ
"כולם התחילו לצעוק 'פיגוע!' 'פיגוע!'"/אורי לנץ

עשרות חיילים מפיקוד העורף פועלים בשעה זו בתוך הבניין לפינוי ולאיתור לכודים אפשריים בין ההריסות. החיילים, המשרתים בגדוד "קדם" של פיקוד העורף ובבית מהספר לחילוץ והצלה ומיומנים בחילוץ נפגעים, מלווים בכוחות כיבוי אש. בהמשך יובאו גם רכבי צבא לצורך תאורת הבניין. באזור הוקם חפ"ק בראשות מפקד מחוז מרכז בפיקוד העורף, אלוף משנה יורם לרדו ואף הגיע אליו אלוף פיקוד העורף הנכנס אייל אייזנברג.

עד ראייה לפיצוץ, יניב, סיפר כי הוא וחבריו בדיוק יצאו מאירוע חינה באולם האירועים "הכרם" בסמוך למקום הפיצוץ. "יצאנו עם הרכב והיינו באמצע כיכר העצמאות. היה פיצוץ מטורף, האוטו ממש עף באוויר, כולם התחילו לצרוח 'פיגוע! פיגוע!' ורצו כדי להתרחק מהמקום. כל הפנסים התפוצצו", הוסיף יניב. מתנדב איחוד הצלה, שרגע גרופמן, סיפר כי "זה נראה כמו פיגוע. שתי הקומות התחתונות נהרסו כמעט לגמרי והעליונות שלמות כמעט. רוב הנפגעים וההרוגים הם מהקומות התחתונות".

(עדכון ראשון: 00:45)

עוד על פיצוץ הגז בנתניה:
דיירים: "התרענו על דליפת גז בצהריים"

פיצוץ גדול בבלוק בנתניה שנגרם מפיצוץ בלוני גז, יוני 2011. אורי לנץ
פיצוץ גדול בבלוק בנתניה שנגרם מפיצוץ בלוני גז, יוני 2011/אורי לנץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully