וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה אחרי: אפליית הספרדיות בעמנואל צפויה לחזור

מוטי לוי

16.6.2011 / 14:57

מריבות פנימיות ביישוב שהפך לסמל הגזענות כלפי תלמידות ממוצא ספרדי, עלולות להביא לכך שהבנות האשכנזיות והספרדיות בעמנואל ישובו ללמוד בנפרד

מחר (שישי) תחלוף שנה מאז שיאה של פרשת האפליה בבית הספר החרדי "בית יעקב" לבנות בעמנואל. כזכור, בבית הספר הוצבו קירות גבס ומחיצות הפרדה שונות בין תלמידות ממוצא אשכנזי לתלמידות ממוצא ספרדי. לאחר התפוצצות הפרשה ומאסר הורי התלמידות שסירבו להחלטת בג"ץ לאחד את בית הספר, הושגה פשרה לפיה התלמידות האשכנזיות המשתייכות לחסידות סלונים יעזבו את בית הספר ויינתן להם אישור להקמת מוסד לימוד עצמאי.

לוואלה! חדשות נודע כי בעקבות מריבות על השטח שנותר, בכוונת המועצה המקומית להשיב את הבנות האשכנזיות למבנה בית הספר ובכך בעצם להשיב את ההפרדה שהייתה נהוגה במקום על כנה.

עוד על פרשת האפליה בעמנואל:

רבבות ליוו את הורי התלמידות למאסר בי-ם
הדמעות והבלבול: הורי עמנואל נפרדו מילדיהם
אושרה הפשרה בעמנואל, האבות שוחררו מהכלא

בית הספר לבנות בעמנואל. חיים פרץ, חדשות 24
בית הספר לבנות בעמנואל/חדשות 24, חיים פרץ

מאז התפוצצותה של הפרשה והפשרה שהושגה בה, תהפוכות רבות עברו על בית הספר שעמד במרכז סערת האפליה בעמנואל. במקומן של התלמידות האשכנזיות שעזבו, כאמור, את בית הספר, הוכנסו אליו גני הילדים של חסידות סלונים, ובית ספר דתי לבנות המשתייך לחסידי חב"ד בעמנואל.

לאור מצוקת המקום במבנה, פנו נציגי ההורים בבית הספר של חב"ד בעתירה לבג"ץ בדרישה לפנות את חלקו לטובת בית הספר שלהם. במסמך עדכון שהגישה המועצה המקומית בעמנואל לפני יומיים לבג"ץ ואשר הגיע לידי וואלה! חדשות נכתב כי "באשר לחלוקה הפנימית ביתר השטח שנותר בבית הספר בית יעקב (קומה שנייה וקומה שלישית של מבנה בית הספר) שהינה, הרי שבכוונת המועצה לחלקו מחדש בין מוסדות החינוך השונים הפועלים בתחומי המועצה המקומית עמנואל ואשר אינם מהווים מוסדות חינוך ממלכתיים-רשמיים".

בסוגריים המופיעים בשולי הסעיף נכתב כי "ככל הנראה, יוכנסו לתוך מבנה בית הספר מרבית מוסדות החינוך לבנות הפועלים בעמנואל וזאת להבדיל מן המצב היום", או במילים אחרות: בכוונת המועצה להשיב את התלמידות האשכנזיות שלומדות כיום בבית ספר עצמאי לאותו המבנה.

"זה יכול לקרות אם יבנו עוד חדרים"

גורם המקורב לעתירה סיפר לוואלה! חדשות כי "בכוונה המועצה מתנסחת בצורה מעורפלת בכדי להסתיר את עובדת השבתה של ההפרדה בכך שיושבו הבנות האשכנזיות לשטח בית הספר". נציג מחסידות סלונים ששוחח עם וואלה! חדשות הגיב לדברים באמרו כי "זה יכול לקרות אם יבנו עוד חדרים, כי מבלי זה אין מקום. באופן תיאורתי זה אפשרי. כיום זה שלושה מוסדות שונים, לא כמו שהיה פעם".

יצחק ויינברג שייצג את הורי הבנות האשכנזיות מחסידות סלונים במהלך פרשת עמנואל אמר לוואלה! חדשות כי "אנחנו לא מעורבים בנושא". יו"ר המועצה המקומית בעמנואל, עזרא גרשי, הודה בשיחה כי קיימת כוונה כזאת אך הסתייג באמרו כי הדבר עוד צריך להיות נדון בוועדת ההקצאות של העירייה. "למה שכל הבנות לא ילמדו יחד?" תהה גרשי, והוסיף כי "אין שום סיבה שבית המשפט יסתייג מזה".

אמנון אסף, אביה של אחת מהתלמידות שלומדות בבית הספר בית יעקב שנמצא במבנה אמר לוואלה! חדשות כי באם יוחזרו הבנות האשכנזיות: "זה יכול לפגוע בבנות אחרות. בנות חלשות זה יפגע בהן מאוד. לי לא אכפת, אני את הבת שלי מחזק".

עו"ד יואב ללום יו"ר עמותת "נוער כהלכה" הגיב לפרסום באמרו כי "משרד החינוך פעם אחר פעם מוכיח בהתנהלותו שהוא לא פחות משותף של הגזענים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully