וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "אילן גרפל יועמד לדין בשבוע הבא"

ניר יהב

16.6.2011 / 8:28

העיתון הממסדי המצרי "אל-אהראם" ממשיך להתעקש כי אילן גרפל הוא מרגל של המוסד הישראלי. "הוא נדרש לברר כיצד תיראה מצרים אם האחים המוסלמים ישלטו במדינה"

פרשת ה"ריגול" של אילן גרפל, הצעיר הישראלי שנעצר על ידי השלטונות במצרים, אינה יורדת מהכותרות במצרים. העיתון "אל-אהראם" דיווח הבוקר (חמישי) כי שר החוץ המצרי נביל אל-ערבי סירב להיפגש עם הקונסול הישראלי בקהיר ושלח במקומו את ראש מנהלת ישראל במשרד החוץ לצורך כך. עוד דווח כי הפרקליטות צפויה להחליט בשבוע הבא להעביר את גרפל למשפט פלילי לאחר שחקירתו תסתיים.

העיתון ממשיך בקו הנוקשה שבו הוא נוקט נגד גרפל ומתעקש כי מדובר במרגל של המוסד אשר "שלח דו"חות למוסד מתוך בתי קפה ולא מתוך בית המלון שלו במטרה להטעות ולשמור על חשאיות". עוד נטען כי חקירתו הוכיחה שהוא "ניסה לגייס מצרים במטרה לעורר עימותים בין הצבא לבין העם". לטענת העיתון, כשביקש אשרת כניסה למצרים, כתב בבקשה שהוגשה לשגרירות המצרית בתל אביב שהוא מוסלמי.

עוד נמסר כי גרפל השתתף בכל הכנסים והוועידות של המפלגות הליברליות, השמאליות והאיסלמיות. "בנוסף, אסף מידע על הסכם הפיוס בין חמאס לפתח שנחתם בקהיר ועל עמדת הרחוב המצרי כלפי נושא זה". לדברי העיתון, "חקירתו העלתה כי המוסד דרש ממנו לחדור לכל המפלגות והארגונים הפוליטיים, ובעיקר לאחים המוסלמים ולסלפיים, וכן לברר כיצד תיראה מצרים אם האחים המוסלמים ישלטו במדינה וכיצד תשפיע המהפכה על יחסי מצרים-ישראל ויחסי מצרים-אירן".

בתוך כך, העיתון המצרי "אל-מסרי אל-יום" דיווח הבוקר כי עשרות צעירים מצרים הגיעו למשרדי הפרקליטות בבקשה להעביר מידע על גרפל, שאותו פגשו במהלך שהותו במדינה. "הגענו כדי להעביר מידע על גרפל שעשוי להרשיע אותו", אמרו. יחד עם זאת, גורם בפרקליטות סיפר כי שלושה צעירים מצרים בלבד הגיעו לתת עדות.

"הצעירים המצרים הגיעו למטה המודיעין והעבירו דפים שחילק גרפל בכיכר תחריר. הדפים הללו עודדו את הצעירים להמשיך להפגין ולא להגזים באמון שהם נותנים במועצה הצבאית העליונה", אמר הגורם. "הפרקליטות תזמן צעירים נוספים שפגשו את גרפל כדי לשאול אותם מה המידע שנמצא ברשותם". הוא הבהיר עוד כי אף אחד מהצעירים המצרים לא מואשם בדבר.

עוד בפרשת אילן גרפל:
אנשי שגרירות ישראל בקהיר נפגשו עם אילן גרפל
ליברמן: "גרפל? סטודנט קצת מוזר, לא מרגל"

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully